۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • انتقاد اردوغان از نمایندگان نزدیک به اوجالان

انتقاد اردوغان از نمایندگان نزدیک به اوجالان

  • ۲۴ تیر ۱۳۹۳
  • ۱۵۴ بازدید
  • ۰

 

نخست وزیر ترکیه در شهر کردنشین اورفا از حزب دموکراتیک خلق ها انتقاد کرد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از شبکه ی تلویزیونی kanalD رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه و رهبر حزب عدالت و توسعه، دیروز در ادامه ی سفرهای تبلیغاتی خود به شهر کردنشین شانلی اورفا سفر کرده و ازمردم این دیار خواست در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه در دهم آگوست، به او رای دهند. اردوغان در ادامه ی سخنان خود به تندی از حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) انتقاد نموده و اعلام کرد:«همچنان که حزب جمهوری خلق (CHP) با برتر دانستن ترک ها، در سراسر ترکیه بر خط تبعیض آمیز خود اصرار می کند، حزب دموکراتیک خلق ها نیز بر اساس منافع خود از عواطف قومی و فرهنگی شما سوءاستفاده می کند. در شرایطی که ترکیه در گرسنگی و محرومیت به سر می برد؛ تنها تلاش حزب جمهوری خلق این بود که اذان عربی را ممنوع کرده و موذنین را وادار کند به زبان ترکی اذان سر دهند. آنان به جای توجه به رفاه مردم به دنبال چنین مسائلی بودند و امروز نیز حزب دموکراتیک خلق ها درست بر اساس همان سیاست ها حرکت می کند. من از همین جا در حضور همه ی شما یک بار دیگر بر این موضوع تاکید می کنم که از دید ما هیچ تفاوتی بین کُرد و ترک و عرب وجود ندارد و همه را به یک چشم و به عنوان بندگان خدا و شهروندان ترکیه نگاه می کنیم و بین شما تفاوت و تبعیض قائل نمی شویم. اگر حزب دموکراتیک خلق ها نماینده ی کردهاست، چرا به فریاد مادران مظلوم کُرد پاسخ نداد؟ بیش از یک ماه، ده ها مادر کُرد، اعتصاب و تحصن کرده و اعلام کردند که حق ندارید فرزندان ما را برای پیوند زدن به تروریست ها به کوه ببرید. اما به فریاد آنها توجه نکردند. چرا؟ چون این حزب و چنین افرادی نمایندگان برادران و خواهران کُرد ما نیستند. این ها حاضرند برای جنازه ی کشته شدگان، اشک تمساح بریزند اما به فریاد مادران مظلوم بی توجهی می کنند. این حزب را درست بشناسید، آنها نماینده ی شما نیستند و نخواهند بود. اما حزب عدالت و توسعه نماینده ی برحق همه ی شماست و در کنار شما می مانیم».
اردوغان در ادامه و در مورد مذاکرات صلح بین ترکیه و پ.ک.ک گفت:«به اندازه ی یک ذره از این مقطع سیاسی حساس عقب نشینی نمی کنیم و در صورتی که در انتخبات ریاست جمهوری ما را لایق بدانید، آن روند سیاسی با قدرت و سرعت بیشتری ادامه پیدا خواهد کرد و آرامش و برادری بر سراسر کشور ما حاکم می شود».
شانلی اورفا که کردها آن را روحا می نامند و از استان های تاریخی ترکیه به شمار می آید، زادگاه عبدالله اوجالان رهبر زندانی پ.ک.ک است. امسال در انتخابات شهرداری های ترکیه در دهم مارس، عثمان بایدمیر شهردار دیاربکر و از سیات مداران توانمند وابسته به پ.ک.ک در این شهر نامزد شد اما با اختلافی جدی نتیجه را به جلال الدین گوونچ استاندار پیشین اورفا و از اعضای حزب عدالت و توسعه واگذار کرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *