۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • آنکارا و اربیل بدانند، خودگردانی؛ خط قرمز کردهای سوری است

آنکارا و اربیل بدانند، خودگردانی؛ خط قرمز کردهای سوری است

  • ۲۴ آذر ۱۳۹۲
  • ۲۹۲ بازدید
  • ۰

الهام احمد اعلام کرد که ترکیه و اقلیم کردستان عراق نباید با خودگردانی کردهای سوریه مخالفت کنند و همچنین حق دخالت در امور داخلی کردهای سوری را ندارند.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از HAWARNEWS الهام احمد عضو هیات عالی کردهای سوریه همراه با محمد موسی رهبر حزب چپ کردهای سوریه، دیروز در سلیمانیه و در یک گردهمایی در خصوص تحولات اخیر سخنرانی کردند. الهام احمد درباره ی این تحولات گفت:«می خواهیم خطاب به ترکیه و اقلیم کردستان عراق اعلام کنیم که موضوع خودگردانی برای کردهای سوریه یک خط قرمز و یک مطالبه ی بنیادین است که به هیچ وجه از آن عقب نشینی نمی کنند و بنابراین بهتر است آنکارا و حکومت اقلیم کردستان عراق در اربیل، دست از مخالفت با این نظام خودگردان بردارند و در امور داخلی ما نیز دخالت نکنند. بدون شک کرها حکومت خود را تاسیس می کنند و هر حزب و نهاد و جناحی می تواند در چهارچوب نظام خودگردان، جایگاه و موقعیتی برای خود داشته باشد.»
وی در ادامه افزود:« دشمنان حزب اتحاد دموکراتیک (PYD) این حزب را به همدستی با رژیم اسد متهم کرده و در یک عملیات رسانه ای و روانی عظیم و گسترده، در حال تلاش برای سیاه نمایی در خصوص فعالیت های این حزب هستند اما من خطاب به همه ی آنها می گویم که هیچ کسی نمی تواند حزب اتحاد دموکراتیک را از بین ببرد و کسانی هم که در خصوص قدرت، استقلال و فعالیت های این حزب شک و تردیدی دارند، به مناطق کردنشین سوریه بروند تا از نزدیک در جریان مقاومت و مبارزات حزب اتحاد دموکراتیک قرار بگیرند. من به عنوان یکی از اعضای هیات عالی کردهای سوریه اعلام می کنم که این هیات، پیش تر در مورد تاسیس نظام خودگردانی برای کردها به توافق رسیده بود و حالا نیز از همه ی اعضا می خواهم برای حفظ منافع کردها، همگی در کنار هم قرار بگیریم و دارای وحدت نظر و هماهنگی باشیم. در حال حاضر مهم ترین وظیفه ی این نهاد مشترک، مواجهه ی صحیح با نشست ژنو۲ است و باید این پیام را به همه ی جهان صادر کنیم که اگر قرار باشد در ژنو۲ سخنی از مسائل کردها به میان نیاید، از حالا باید آن را یک گردهمایی بی هدف و شکست خورده دانست.»
هیات عالی کردهای سوریه، شورایی مرکب از ده عضو است که پنج عضو آن نزدیک به پ.ک.ک و پنج عضو دیگر؛ نزدیک به بارزانی هستند. این هیات که در سال ۲۰۱۲ در اربیل تاسیس شده از اسفند ماه پارسال به خاطر اختلافات داخلی نتوانسته نشست های خود را برگزار کند

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *