۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • آنان نمی توانند پای «نقشه ی کردستان» بایستند

آنان نمی توانند پای «نقشه ی کردستان» بایستند

  • ۲۴ آذر ۱۳۹۲
  • ۳۵۲ بازدید
  • ۰

عصمت یلماز در مورد نقشه ی هواشناسی شبکه ی تلویزیونی Rudaw و قرار دادن ۷ استان ترکیه در نقشه ی کردستان، اظهار نظر کرد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از روزنامه ی وطن، شبکه ی تلویزیونی Rudaw تنها شبکه ی کُردی خارج از ترکیه است که تنها یک روز پیش از سفر مسعود بارزانی رییس اقلیم کردستان به دیاربکر، پخش برنامه های خود را بر روی ماهواره ی ترکسات آغاز کرد. دیروز برخی از رسانه ها و محافل سیاسی ترکیه نسبت به بخش هواشناسی این شبکه معترض شده و اعلام کردند از آن جایی که در نقشه های اخبار هواشناسی این شبکه، ۷ استان کردنشین ترکیه به عنوان بخشی از نقشه ی کردستان بزرگ ترسیم شده اند، نباید به این شبکه اجازه داده شود که به پخش برنامه های خود بر روی ترکسات ادامه دهد.
عصمت یلماز وزیر دفاع ترکیه امروز در سفر به استان سیواس در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران ترکیه در خصوص این موضوع گفت:«این موضوع را جدی نگیرید و از چنین نقشه هایی هراس نداشته باشید. وقتی که چنین ادعاهایی مطرح می شود، اول ببینید طرف تا چه اندازه پای حرف خود می ایستد. من به شما می گویم آنان توان آن را ندارند که پای این گونه ادعاها بایستند و بنابراین ما نیز نباید چنین چیزهایی را جدی بگیریم.»
وی در ادامه افزود:«وقتی شما چنین مسائلی را جدی گرفته و فورا به آن واکنش نشان دهید، طرف فکر می کند لابد کار درستی انجام داده و آن را جدی تلقی کرده اند اما اگر چنین چیزی را جدی نگیرید، خود آنها هم اندک اندک دست از چنین اعمالی بر می دارند. در حال حاضر ترکیه در اوج قدرت دفاعی است و با این حال ما چشم طمع به خاک هیچ کشوری ندوخته ایم. من به شما می گویم که هر کسی سیب سرخی در نظر دارد و به هدفی می اندیشد. اما چه کسی می تواند باور کند که آن ساختار، می یتواند پای چنین چیزهایی بایستد؟ بهتر است همه ی افراد، چیزی نگویند که توان انجام آن را ندارند. اما حالا که گفته اند، بهترین موضع، جدی نگرفتن و پاسخ ندادن است. بهتر است به خاطر بیاوریم که قبلا خیلی ها استان هاتای ترکیه را جزیی از نقشه ی سوریه دانسته و استانبول را بخشی از فلان کشور دانسته اند. به چنین حرف هایی بها ندهید.»
شبکه ی تلویزیونی Rudaw از رسانه های نزدیک به بارزانی است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین