۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • یادداشت روز
  • >
  • آنچه در پس پرده یک سازمان جعلی به نام “هلال احمر کردی” می گذرد

آنچه در پس پرده یک سازمان جعلی به نام “هلال احمر کردی” می گذرد

  • ۴ مرداد ۱۴۰۱
  • ۲۳۵ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان : سازمان تروریستی با تشکیلات جعلی موسوم به “هلال احمر کردی” در کشورهای اروپایی به اعضای این سازمان تروریستی و سازمان تجزیه طلب فعال در مناطق روستایی کمک مالی می کند.

سازمان تروریستی پ‌ک‌ک تلاش می‌کند با یک سازمان جعلی به نام «هلال احمر کردی» بودجه آن را تامین کند.

بر اساس اطلاعات دریافتی، این سازمان تروریستی با هدف استتار فعالیت های خود در چارچوب انجمن های قانونی در اروپا که از سال ۱۹۷۸ در زمینه جذب پرسنل، تشکیل افکار عمومی، ارائه حمایت های مالی و لجستیکی مزایایی را فراهم کرده است.

در همین راستا، در راستای تصمیمات اتخاذ شده در کنگره موسوم به سومین کنگره سازمان تروریستی پ.ک.ک به منظور ایجاد «انجمن کمک و همبستگی با خانواده های کشته شدگان و اسرا» در آلمان تأسیس شد. کمک به کسانی که در درون سازمان فعالیت می کنند و بقایای اعضای متوفی سازمان و تامین مالی سازمان.» (HEV-KOM) با نام سازمان ایجاد شد.

پس از اینکه پ ک ک در لیست سازمان های تروریستی انگلستان، فرانسه و آلمان قرار گرفت، این سازمان در ۱۵ مارس ۱۹۹۳ در بوخوم آلمان تاسیس شد تا نشان دهد که یک سازمان مستقل از PKK/KCK است و به دست آورد. عنوان سازمان غیردولتی (NGO) نام خود را به “هلال احمر کردی (Heyva Sor a Kurdistane)” تغییر داد و در آوریل ۲۰۰۵ وضعیت بنیاد را دریافت کرد. HEV-KOM همچنان به فعالیت خود در دوسلدورف آلمان ادامه می دهد.

«هیوا سور آ کرد» توسط اعضای سازمان و پزشکان تأسیس شد.

“Heyva Sor a Kurd” در ۱۲ دسامبر ۲۰۱۲ توسط گروهی از پزشکان و متخصصان بهداشتی که زیر نظر بنیاد “Heyva Sor a Kurdistane” در آمودا، سوریه فعالیت می کنند، تأسیس شد.

هلال احمر کرد که به نمایندگی از سازمان تروریستی مستقر در آلمان فعالیت می‌کند، برای خانواده‌های اعضای این سازمان که مسلح، مجروح و کشته شده‌اند و اعضای سازمان در زندان پول می‌فرستد و کمک مالی می‌کند. سازمان تجزیه طلب این توسط تبلیغات/اعلان‌ها در رسانه‌های اجتماعی و رسانه‌هایی که از سازمان حمایت می‌کنند، پشتیبانی می‌شود، بنابراین تلاش می‌شود ظاهری قانونی به دست آورد.

از نظر قانونی، تأسیس، به رسمیت شناختن و نمایندگی انجمن هایی مانند هلال احمر و صلیب سرخ در سطح ملی توسط کنوانسیون ژنو و قوانین کمیته بین المللی صلیب سرخ (ICRC) تنظیم می شود.

بر اساس این قوانین، این انجمن ها تنها می توانند در یک کشور مستقل ایجاد شوند و تنها یک صلیب سرخ یا هلال احمر می تواند در هر کشور عضو وجود داشته باشد.

از آنجایی که هیچ کشور مستقلی به نام “کردستان” وجود ندارد، تصمیمی وجود دارد که فعالیت “هلال احمر کرد” به عنوان یک انجمن ملی در کشورهای عضو صلیب سرخ غیرقانونی است.

درخواست “هیوا سور آ کردستان” برای به رسمیت شناختن توسط کمیته بین المللی صلیب سرخ مستقر در ژنو در سال ۱۹۹۷ بدون پاسخ ماند زیرا این انجمن در سطح بین المللی شناخته شده نبود و به یک کشور مستقل تعلق نداشت.

معلوم شد که این کار به دستور پ.ک.ک انجام شده است.

در شکایتی که در سال ۲۰۰۷ علیه “هیوا سور آ کردستانه” در آلمان ارائه شد، مشخص شد که این سازمان یکی از زیرمجموعه های سازمان تروریستی ممنوعه پ.ک.ک در آلمان است، این بنیاد نمایندگانی را به تمام سازمان ها و جلساتی که پ.ک.ک برگزار می کند فرستاده است. از مدیران، محمود کایا، متهم به تروریسم بود.گفته شد که تصمیم دادستانی کل وجود دارد که با اسناد فاش شده است که او مسئول این سازمان بوده است.

سازمان تروریستی پ.ک.ک نیازهای مالی خود را از کردهای مقیم آلمان تحت عنوان کمک و کمک مالی از طریق “هیوا سور” یکی از زیرمجموعه های خود با نام های مختلف تامین می کرد و این تشکیلات به عنوان زیرمجموعه این سازمان، هم پولشویی و هم پولشویی عمل می کرد. پول جمع آوری شده توسط سازمان در عراق مشخص شد که او کادرهای سازمان مجروح را به اردوگاه های آنها در شمال ترکیه منتقل کرده و به طور غیرقانونی برای معالجه به اروپا آورده است و همه اینها به دستور پ ک ک بوده است.

در پایان این پرونده، “هیوا سور آ کردستان” از فعالیت های جمع آوری کمک های مالی در این استان منع شد و اظهاراتی از سوی مقامات دستگیر شده پ ک ک مبنی بر اینکه پ ک ک پول های جمع آوری شده به زور از مردم در کمپین ها و عروسی ها را به این استان منتقل کرده است.

درخواست تجدیدنظر علیه این تصمیم نیز توسط دادگاه عالی منطقه ای کوبلنتس رد شد.

با این حال، به اصطلاح «هلال احمر کرد» از طریق سازمانی به نام «خورشید بین النهرین» (Die Sonne Mesopotmiens) در آلمان، به ارسال پول به بستگان مجروحان/جان‌باختگان این سازمان در ترکیه ادامه می‌دهد.

هلال احمر کردی «Heyva Sor a Kurdistane»، «ماه سرخ کردی» در انگلستان و ژاپن، «Koerdische Rode Halve Maan» در بلژیک، هلند و سوئیس، «Crossant Rouge Kurde» در فرانسه، در دانمارک. فعالیت خود را با نام های Stötteforeningen Mesopotamiens Sol، “Roja Sor a Kurdistan” در اتریش، “Kurdiska Röde Halvmanen” در سوئد و “Mezza Luna Rossa” در ایتالیا ادامه می دهد.

اکانتی مبنی بر اینکه این سازمان تروریستی با ظاهر قانونی از طریق سازمان «هیوا سور آ کردستان» فعالیت های غیرقانونی انجام می دهد، در سایت این سازمان به اشتراک گذاشته شده است.

توسط منابع امنیتی مشخص شد که وی پول های جمع آوری شده را از طریق شماره های p به سازمان انتقال داده است.

به گفته منابع امنیتی، رنگ های به اصطلاح پرچم که نماد سازمان تروریستی پ.ک.ک/ک.ک.ک است در نشان سازمان «هیوا سور آ کردستان» استفاده شده است، نقشه موجود در این نشان به اصطلاح نقشه ای است که بخشی از سرزمین ها را پوشش می دهد. از چهار کشور (ترکیه، عراق، ایران و سوریه) و نشان تشکیلات پ‌ک‌ک/ک.ج.ک است و همچنین مشخص شد که سازمان تروریستی مطابق با اهداف، اهداف و استراتژی‌های خود آماده شده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین