۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • گزارشگر
  • >
  • افشاگری منشی خصوصی دوران کالکان درباره ارتباط پ.ک.ک و دمیرتاش

افشاگری منشی خصوصی دوران کالکان درباره ارتباط پ.ک.ک و دمیرتاش

  • ۴ مرداد ۱۴۰۱
  • ۲۲۱ بازدید
  • ۰

عضو سابق پ.ک.ک صلاح الدین دمیرتاش را رسوا کرد: او از قندیل دستور می گرفت و تماس خیابانی می گرفت!

به گزارش انجمن بی تاوان، کرم گوکالپ که به مدت ۱۴ سال در سازمان تروریستی پ.ک.ک حضور داشت، منشی خصوصی دوران کالکان و عضو کمیته ۷ نفره علم روشنگری بود، در مورد وقایع کوبانی چنان اظهاراتی کرد که صلاح الدین دمیرتاش را رسوا کرد. گوکالپ گفت که کاموران یوکسک که قبل از وقایع کوبانی در جریان اظهاراتش در مرز همراه دمیرتاش بود، با عجله از کنفرانس Dungeon در اردوگاه زاپ پ‌ک‌ک خارج شد و دستوراتی را برای دمیرتاش آورد.

در ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۴، صلاح الدین دمیرتاش، رئیس مشترک HDP، به همراه معاونان و شهرداران خود، پس از عبور از دروازه مرزی مورشیتپینار به شهر کوبانی سوریه، جایی که درگیری بین داعش و پ.ک.ک/YPG در جریان بود، در دروازه مرزی مورشیت پینار بیانیه ای ارائه کرد. وی در بیانیه ای در ۶ اکتبر ۲۰۱۴ در HDP گفت: «وضعیت در کوبانی بسیار بحرانی است.

ما از مردم خود می‌خواهیم که به خیابان‌ها بیایند و از کسانی که در اعتراض به حملات داعش و تحریم کوبانی توسط دولت عدالت و توسعه به خیابان‌ها آمده‌اند حمایت کنند».

دفتر تحقیقات جنایات تروریستی دفتر دادستانی عمومی آنکارا کیفرخواستی را علیه ۱۰۸ متهم که ۲۷ نفر از آنها زندانی بودند، از جمله صلاح الدین دمیرتاش، رئیس سابق HDP، در رابطه با اقداماتی که در ۶ تا ۸ اکتبر ۲۰۱۴ به نام حوادث کوبانی انجام شد، تهیه کرد. دمیرتاش در جریان محاکمه ۱۰۸ متهم در دادگاه کیفری ۲۲ آنکارا، شوک دیگری را تجربه کرد.

این قلم ویژه دوران کالکان بود

کرم گوکالپ که به عنوان منشی خصوصی دوران کالکان یکی از رهبران سازمان تروریستی پ.ک.ک که به مدت ۱۴ سال فعالیت می کرد و همچنین عضو کمیته ۷ نفره علم روشنگری بود، از دست پ.ک.ک فرار کرد و تسلیم شد. عضو این سازمان پس از بیان اظهارات خود در چارچوب تحقیقات کوبانی به عنوان شاهد در پرونده کوبانی شنیده شد.

کرم یک بار دیگر صلاح‌الدین دمیرتاش، نماینده HDP را در حالی که اطلاعات مهمی را در جلسه ارائه می‌کرد، رسوا کرد. وی گفت ۳ نفر از اعضای سازمان تروریستی پ.ک.ک در حالی که این سازمان در منطقه ZAP فعالیت می کرد به سراغ وی آمدند و کاموران یوکسک سخنگوی پ.ک.ک برای ترکیه در آنجا حضور داشت و یوکسک با عجله از کنفرانس دانگ در زاپ خارج شد. منطقه و به صلاح الدین دمیرتاش فرستاده شد.

کرم گوکالپ، یکی از اعضای سازمان تروریستی پ‌ک‌ک، گفت: در حالی که صلاح‌الدین دمیرتاش در ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۴، قبل از شروع حوادث کوبانی، در حال بیانیه‌ای در دروازه مرزی مورشیت‌پینار بود، کاموران یوکسک که همراه او بود یکی از نام‌ها بود. که دستورالعمل های پ.ک.ک را به حوادث کوبانی رساند. دمیرتاش که از این موضوع شوکه شده بود، با دریافت پاسخ سوالاتی که پرسیده بود، پاسخ هایی مانند “خوب، فهمیدم، خیلی ممنون کرم بی” بود.

دوران کالکان رویداد کوبانی در گارا را مدیریت کرد

کرم گوکالپ همچنین در مواجهه با آنچه در قندیل، زاپ و گارا رخ داد، به صلاح‌الدین دمیرتاش شلیک کرد. عضو شاهد پ‌ک‌ک گفت: «بعد از کنفرانس Dungeon در دوران کالکان زاپ، کمی بعد از تماس شما، شاید در طول یک روز یا حتی یک شب، مستقیماً از منطقه زاپ به منطقه گارا می‌رود. او کمیته سرهیلدان را نزد خود می‌خواند. مسئول آن زنی به نام هیودا بود.

آنها را نزد خود می خواند. به منظور هماهنگ کردن تحرک اجتماعی که ممکن است پس از تماس شما در آنجا رخ دهد، تقریباً یک هفته کار تحت رهبری و مسئولیت دوران کالکان انجام می شود. تا زمانی که بعد از تماس پس از وقایع کوبانی چه اتفاقی افتاد، یعنی تا بیانیه هاتیپ دیکله که اتفاقات را همانطور که به خوبی می دانید در روندی که از ۶ تا ۸ اکتبر رخ داد متوقف کرد. صلاح الدین دمیرتاش پرسید تا کی کاموران یوکسک برای جلسه سیاه چال در آنجا ماند و پس از اینکه شاهد اظهار داشت که زمان دقیق آن را نمی داند، دمیرتاش توانست پاسخ دهد: “می فهمم آقای کرم”.

کاموران یوکسک، رئیس مشترک سابق حزب مناطق دموکراتیک، که گفته می‌شود دستورالعمل قندیل را به دمیرتاش آورده است، به دلیل عضویت در پ‌ک‌ک/ک‌ک‌ک در فهرست قرمز «تروریست‌های تحت تعقیب» وزارت کشور تحت تعقیب قرار گرفته است. سازمان تروریستی از می ۲۰۲۱٫ به شخص یا افرادی که در دستگیری کاموران یوکسک کمک کنند تا ۱۰ میلیون لیر جایزه نقدی در نظر گرفته شده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین