۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

پ.ک.ک غده سرطانی است

  • ۱۱ آبان ۱۳۹۹
  • ۴۷۲ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، «ولید حاج عبدالقادر» سیاستمدار کُرد سوریه درباره بالاگرفتن تنش میان گروه تروریستی (پ.ک.ک) و پارت دموکرات کُردستان عراق و احتمال رویارویی نظامی میان دو طرف گفت:پس از جنگ داخلی میان احزاب کُرد عراق، فرهنگی به وجود آمد که مخالف جنگ(برادرکشی) میان کُردها است.

وی ادامه داد:در مقابل، ما در فرهنگ پ.ک.ک جنگ‌طلبی می‌بینیم.این جریان در ادبیات خود معتقد به جنگ‌طلبی است و برای نمونه شعارهای خشنی علیه افراد و گروههای مختلف بر زبان می‌آورد.

وی افزود:پ.ک.ک به یک تفکر بنیادی رسیده است که به هیچ چیز مقدسی باور ندارد مگر فکر و ایدئولوژی خود نباشد.

وی با اشاره به بنیاد مارکسیستی در ادبیات پ.ک.ک خاطرنشان کرد:آن‌ها به ماتریالیسم دیالکتیکی اشاره می‌کنند و هر چیزی را تنها با ایدئولوژی خود می‌سنجند و هر که با آن‌ها نباشد را علیه خود می‌دانند.

وی تصریح کرد:پ.ک.ک مانند یک غده سرطانی در جغرافیای همه کُردستان گسترش پیدا کرده و امروز با نام پ.ی‌.د بر کُردستان سوریه حکومت می‌کند و نواحی مهمی همچون عفرین و گری‌سپی و سربکانی را تسلیم ترکیه نموده است و مردم‌ را بسوی فلاکت برده است.

ولید حاج عبدالقادر خاطرنشان کرد:پ.ک.ک مانند سرطان از شنگال تا مخمور و حاجی عمران و بارزان و دهوک و تا مرزهای ایران و ترکیه پخش شده است اما کوچکترین خطری برای ترکیه و ایران ایجاد نمی‌کند و تبدیل به بلای جان کُردستان عراق و سوریه شده است.

وی افزود:پ.ک.ک و جمیل بایک و گروه رهبری ، مراد قاراییلان را جلو می‌اندازند تا اظهارنظر کند ولی می‌بینیم که گفته‌های او تنها شرایط را وخیم‌تر می‌کند.خطای آن‌ها در انفجار لوله نفتی اقلیم کُردستان گناه نابخشودنی است و این کُردها را بسوی تقابل پیش می‌برد.

این سیاستمدار کُرد سوری تاکید کرد:اقدامات پ.ک.ک دیگر مورد قبول مردم و طرف‌های سیاسی اقلیم کُردستان‌ عراق نیست و حتی دیگر اروپا و آمریکا رفتارهای پ.ک.ک را نمی‌پذیرند و این منجر به واکنش‌های زیادی علیه پ.ک.ک می‌شود.

ولید حاج عبدالقادر افزود:پ.ک.ک همچنان که در سال ۱۹۸۲ و ۸۳ منجر به توافق دولت صدام‌حسین و ترگوت اوزال برای ورود ارتش ترکیه به عمق ۲۵ کیلومتری خاک عراق شد و همچنین توافق آدنا میان ترکیه و سوریه که منجر به هدف قرار دادن افراد پ.ک.ک در خاک سوریه شد، امروز هم شرایط را فراهم آورده است تا ترکیه را به عملیات نظامی در خاک اقلیم کُردستان وادار کند.

وی گفت:پ.ک.ک مشخص نیست دستورات چه طرفی را اجرا می‌کند اما مانند یک گرگ هار به دنبال ایجاد تنش است و این‌ هیچ خدمتی به مردم کُرد نمی‌کند.

ولید حاج عبدالقادر تاکید کرد:با وصف آن که پ.ک.ک‌ بسوی نیروهای حکومت اقلیم آتش گشودند اما ما شاهد صعه صدر از سوی نیروهای اقلیم کُردستان بودیم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین