۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • پیام معنی‌دار پ.ک.ک در مورد انتخابات شهرداری‌های ترکیه

پیام معنی‌دار پ.ک.ک در مورد انتخابات شهرداری‌های ترکیه

  • ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
  • ۲۹۱ بازدید
  • ۰

شورای رهبری پ.ک.ک اعلام کرده که پیروزی نامزدهای نزدیک به این حزب در انتخابات پیش رو، مقدمه ای برای ایجاد خودگردانی کُردی در ترکیه است.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از خبرگزاری دجله (DIHA) شورای رهبری پ.ک.ک در مورد انتخابات شهرداری های ترکیه که قرار است در ۳۰ مارس سال جاری میلادی برگزار شود، طی یک بیانیه ی کتبی اعلام کرد:«همزمان با تحولات منطقه، ترکیه در حال عبور از راهی حساس و پرخطر است و تعبیر این جریان به عنوان بحران و آشوب زدگی اشتباه نخواهد بود. تهدیدها و فرصت ها، درهم آمیخته شده است.این اتخابات برای مردم کُرد و کردستان اهمیت بیشتری دارد و ما می توانیم شرایط کنونی را به شانس مبدل کنیم. ترکیه و همه ی نیروهای انقلابی، دموکرات، چپ گرا و سوسیالیست کردستان می توانند با اتحاد، شرایط موجود را به یک شانس بزرگ مبدل کنند و همه ی مردم ما را به آزادی حقیقی و دموکراتیزاسیون کامل در ترکیه برسانند. این انتخابات از این جهت برای مردم کُرد و کردستان اهمیت دارد که اگر مردم ما به پیروزی دست پیدا کنند، این به مفهوم سنگ بنای سیستم خودگردانی خواهد بود. به همبن دلیل همه ی انقلابیون و دوستداران این سرزمین، تشکیلات، سازمان ها، عشیرت ها و اقلیتهای قومی و مذهبی باید با اتحاد از کاندیداهای منتخب، حمایت کنند. کاندیداها مشخص شده اند و فعالیت های انتخاباتی رسما آغاز شده و لازم ات مسائل حاشیه ای در خصوص انتخاب و معرفی نامزدها به کنار گذاشته شود. هیچ مشکل و توقع شخصی، برتر از منافع جمعی مردم ما نیست همه باید از کاندیداهای منتخب حمایت کنند زیرا پیروزی مردم کُرد در این انتخابات راه حل سیاسی-دموکراتیک مساله کُرد است و به آزادی عبدالله اوجالان و دموکراتیزاسیون در ترکیه کمک خواهد کرد. مردم با این تفکر باید برای پیروزی در انتخابات تلاش کنند. این تلاش ها پایه و اساس موفقیت ما خواهد بود».
نامزدهای نزدیک به پ.ک.ک در مناطق کردنشین ترکیه از طریق حزب صلح و دموکراسی (BDP) و نامزدهای مناطق ترک نشین از راه حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) معرفی کرده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *