۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • «درج نام حزب دموکرات در کنار گروه‌های تروریستی» علت لغو سفر بارزانی به آمریکا

«درج نام حزب دموکرات در کنار گروه‌های تروریستی» علت لغو سفر بارزانی به آمریکا

  • ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
  • ۲۰۰ بازدید
  • ۰

به گفته افراد نزدیک به بارزانی، دبیرکل حزب دموکرات کردستان عراق، وی در اعتراض به درج نام این حزب در کنار اسامی گروه‌های تروریستی از سوی آمریکا، سفر خود به این کشور را لغو کرده است.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان و دبیرکل حزب دموکرات کردستان عراق قرار بود اوایل این ماه در آمریکا با باراک اوباما دیدار کند اما به گفته برخی افراد نزدیک به وی و رئیس ارتباطات خارجی دولت اقلیم کردستان، بارزانی از اینکه بعد از ۱۳ سال هنوز اعضای حزب دموکرات و اتحادیه میهنی در لیست ترور آمریکا قرار دارند و مشکل صدور ویزا برای آنها وجود دارد به مقامات آمریکایی گفته تا این مشکل حل نشود، به آمریکا سفر نخواهد کرد.

عضو حزب دموکرات یا اتحادیه میهنی؟

کنسولگری ایالات متحده در هنگام صدور ویزا برای شهروندان اقلیم کردستان از تقاضاکنندگان صدور ویزا به آمریکا سئوالاتی شخصی می پرسد. به عنوان مثال این سئوال را مطرح می کند که به کدام حزب سیاسی وابسته هستند حزب دموکرات و یا اتحادیه میهنی؟ فرد در صورت وابستگی به حزب دموکرات و اتحادیه میهنی در روند صدور ویزا با مشکل مواجه می شود.

یکی از منابع نزدیک به بارزانی در گفتگو با سایت رووداو گفت: هنگامی که بارزانی در جریان این مشکل قرار گرفت تصمیم گرفت تا رفع این مشکل به آمریکا سفر نکند.

فلاح مصطفی، مسئول روابط خارجه دولت اقلیم کردستان مشکل مذکور را کتمان نمی کند و می گوید: در حال رفع این مشکل هستیم«طی سالهای گذشته به منظور حل این مشکل چندین بار مکاتباتی با کنسولگری، سفارتخانه این کشور در عراق و وزارت خارجه آمریکا انجام داده ایم.»

حزب دموکرات کردستان عراق و اتحادیه میهنی در لیست سیاه آمریکا

فلاح مصطفی گفت: حزب دموکرات کردستان و اتحادیه میهنی در لیست گروههای تروریستی آمریکا قرار دارند.

وی در این رابطه گفت: به دنبال وقوع حادثه ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ در نیویورک و واشنگتن هر گروهی که بیش از دو نفر عضو داشت و سلاح به دست می گرفت و علیه حکومتی می جنگید از سوی آمریکا در لیست گروههای تروریستی قرار می گرفت.

فلاح مصطفی از آمریکا درخواست کرد که نام کُردها را از این لیست حذف کنند.

وی گفت: کُردها هیچ مشکلی با آمریکا ندارند و از روابط حسنه ای با آمریکا برخوردارند اما باید به این قضیه از سوی کنگره آمریکا ترتیب اثر داده شود.

رفع مشکل در حوزه اختیارات اوباما نیست

دولت آمریکا گفته است که حل این مشکل در حوزه اختیارات اوباما نیست بلکه کنگره می تواند این مشکل را حل کند.

به نوشته رووداو دولت آمریکا در پی حل این مشکل بوده است؛ چرا که برای حل معضل به وجود آمده قرار ملاقاتی برای بارزانی، اوباما و جو بایدن ترتیب داده شده بود حتی مقامات امریکا از مداخله مستقیم اوباما برای رفع این معضل خبر داده بود اما بارزانی این درخواست را نپذیرفته و به بایدن گفته بود: تا این مشکل برطرف نشود به آمریکا سفر نمی کنم.

بارزانی همچنین به بایدن گفته است: اگر امروز مشکل رفع شود فردا به آمریکا سفر می کنم.

فواد حسین، رئیس دیوان ریاست اقلیم کردستان در رابطه با لغو سفر بارزانی به آمریکا در گفتگو با رووداو گفت: علت لغو سفر بارزانی به آمریکا مشغله کاری باراک اوباما نبوده است بلکه بارزانی خود از این سفر امتناع کرده است.

وی افزود: رئیس اقلیم کردستان به جو بایدن اطلاع داد که این سفر در زمانی دیگر انجام می شود و وی نیز ابراز تأسف خود را در این رابطه اعلام کرده است.

فواد حسین حاضر نشده است هیچ اطلاعات دیگری در رابطه با لغو سفر بارزانی در اختیار رسانه ها قرار دهد.

پیشتر نیز رئیس دیوان ریاست اقلیم کردستان اعلام کرده بود قرار است بارزانی با اوباما در کاخ سفید دیدار کند اما احتمالاً برای مدتی این سفر به تعویق بیفتد.

شرمنده شما باشم بهتر است تا مردمم

به نوشته روداو بارزانی به مقامات کاخ سفید گفته است برای من به عنوان رهبر حزب دموکرات و رئیس اقلیم کردستان مایه شرمساری است که اعضای حزب من در دریافت ویزا به علت عضویت در حزب دموکرات با مشکل مواجه شوند، اما من از سوی دولت آمریکا مورد استقبال قرار بگیرم. من در این صورت چه پاسخی برای کُردها دارم؟مشکل برای اتحادیه میهنی نیز که همپیمان ماست وجود دارد این دو حزب دست به قیام مسلحانه و شورش زده اند و این اهانتی صریح به ما است از این رو تا این مشکل برطرف نشود به آمریکا سفر نمی کنم، بگذارید شرمنده شما باشم تا ملتم.

کنسولگری آمریکا حاضر نشده هیچ توضیحی در مورد مشکل ویزا ارائه کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین