۹ فروردین ۱۴۰۳

وجود ۵۰ پایگاه نظامی ترکیه در عراق

  • ۲۱ مهر ۱۳۹۹
  • ۴۵۵ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، «هاوکار الجاف» عضو اتحادیه میهنی کردستان عراق امروز دوشنبه جزئیات جدید حضور نیروهای ترکیه در شمال عراق از جمله وجود تعدادی پایگاه و مقر نظامی این نیروها را فاش کرد.

الجاف در مصاحبه با وبگاه «المعلومه» تصریح کرد که ارتش ترکیه حدود ۵۰ پایگاه و مقر نظامی در عراق دارد که در مابین دو استان‌ دهوک و اربیل واقع شده است و علاوه بر آن یک پایگاه نیز در ناحیه بعشیقه در استان نینوا قرار دارد.

او افزود که بزرگ‌ترین پایگاه نظامی ترکیه حدود ۱۵۰۰ نیرو دارد که در ناحیه کانی مأسی در استان دهوک واقع شده است و علاوه بر آن پایگاه‌های دیگری نیز در زاخو، العمادیه، شیلادزی و بخش سوران استان أربیل و نیز چند پایگاه نیز در امتداد نوار مرزی و دامنه‌ کوه‌های کورک واقع شده‌اند.

او گفت که ارتش ترکیه در اراضی شمال عراق حضور دارد که تانک، خودروهای زرهی ، سامانه کنترل، هواپیماهای جاسوسی، بالگرد، پایگاه هوایی و سامانه مخابراتی در تمامی مناطق تحت سیطره خود در اختیار دارد.

این عضو اتحادیه میهنی کردستان عراق تصریح کرد که ارتش ترکیه به دلیل حضور در مناطق کردستان عراق برای اجرای حملات خود دیگر نیازی به برخاستن هواپیماهای آن از خاک ترکیه ندارد بلکه در خاک عراق پایگاه‌های هوایی دارد که می‌توانند از آن برای برخاستن هواپیماهای خود جهت حمله به اهدافی که سامانه‌های کنترل و دستگاه‌های اطلاعاتی تعیین می‌کنند، استفاده کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *