۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • نمی توانید فعالیت مسلحانه را بر کردها تحمیل کنید

نمی توانید فعالیت مسلحانه را بر کردها تحمیل کنید

  • ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲
  • ۳۲۳ بازدید
  • ۰

رهبر حزب صلح و دموکراسی به تندی از سیاست های کمال قلچداراوغلو رهبر حزب جمهوری خلق انتقاد کرده و خط مشی سیاسی او را اصرار بر تداوم درگیری و تفرقه بین کردها و ترک ها دانست.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی  به نقل از خبرگزاری دوغان، صلاح الدین دمیرتاش رهبر حزب صلح و دموکراسی دیروز در مرکز فرهنگی «جگرخون» در دیاربکر و در نشستی با عنوان رستگاری دموکراتیک و زندگی آزاد سخنرانی کرد.
در این سخنرانی دمیرتاش برای نخستین بار به تندی از سیاست های بزرگترین حزب مخالف دولت ترکیه انتقاد کرده و اعلام کرد که حزب جمهوری خلق به دنبال واژگون کردن میز مذاکرات و تحمیل ادامه جنگ و فعالیت مسلحانه است.
وی درباره این موضوع گفت:«حزب شما در ظاهر و در اساسنامه بر مبنای اصول سوسیال دموکرات ها استوار است اما آن چه که در عمل دیده می شود، اصرار و پافشاری بر مواضع فاشیستی، تبعیض نژادی و جنگ طلبی است. این حزب از روزی که به دست مصطفی کمال تاسیس شده تاکنون، هیچ گاه واقعیات عینی جامعه کردهای ترکیه را به درستی ندیده و نخواسته ببیند. چرا که بر اساس تفکر نژادپرستانه برتری ترک بر کُرد، اقتدار سیاسی این کشور را در دست گرفته و همواره بر طبل جنگ و تفرقه کوبیده است.»
وی در ادامه خطاب به کمال قلچداراوغلو سیاستمدار کُرد و رهبر حزب جمهوری خلق گفت:«شما به عنوان رهبر بزگترین حزب مخالف که یک چهارم آرای ترکیه را در اختیار دارید باید با جنگ مخالفت می کردید اما در سال ۲۰۱۰ برای آن که از اقدامات نمایشی و تبلیغاتی اردوغان جا نمانید و احساس شکست و سرخوردگی نکنید در سنگرهای ارتش در چوکورجای حکاری حضور پیدا کرده و ارتش را به حمله به کردستان عراق تحریک کرده و در مجلس نیز از صدور مجوز حمله به کردستان عراق دفاع کردید. اما دوران این سیاست های دورویانه به سر رسیده و وقت آن فرا رسیده که همه ترکیه ناظر شکست سنگین شما باشد. »
وی در ادامه افزود:«امروزه در همه خاورمیانه و در معادلات سیاسی منطقه یک واقعیت عینی و یک فاکتور تاثیرگذار به نام کُرد وجود دارد. کردها راه و رسم مبارزه سیاسی را به خوبی آموخته اند و دیگر نمی توانید تداوم فعالیت مسلحانه را بر ما تحمیل کنید. بخواهید یا نخواهید، ما از این پس به جای رفتن به کوه، در همه میادین سیاسی در مقابل شما قد علم می کنیم و از حقوق و مطالبات خود ضرف نظر نخواهیم کرد.»
کمال قلچداراوغلو دیروز در یک سخنرانی عمومی، یک بار دیگر مخالفت خود با مذاکرات صلح بین پ.ک.ک و ترکیه را اعلام کرده و آن را یک معامله سیاسی بین اردوغان و کردها برای هموارسازی تغییر نظامی سیاسی ترکیه از پارلمانی به ریاستی دانست.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین