۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • نماینده ویژه آمریکا: ایالات متحده به دنبال حذف “پ‌ک‌ک” در سوریه است

نماینده ویژه آمریکا: ایالات متحده به دنبال حذف “پ‌ک‌ک” در سوریه است

  • ۱۸ آبان ۱۳۹۹
  • ۴۱۰ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، جفری تأکید کرد که واشنگتن پ‌ک‌ک را یک سازمان تروریستی تلقی می‌کند و ما می‌خواهیم شاهد این باشیم که  پ‌ک‌ک سوریه را ترک می‌کنند. آن‌ها دلیل اصلی تنش با ترکیه در شمال شرقی هستند. ما می‌خواهیم این تنش را کاهش دهیم زیرا در تمام مناطق جز شمال شرقی، دارای همکاری نزدیکی با ترکیه در مورد شرایط سوریه هستیم. حتی در شمال شرقی هم، چنان که گفتم، از نظر نظامی با ترکیه توافق داریم.

وی افزود: اما ترکیه نگرانی واقعی درباره آرایش اس‌دی‌اف (نیروهای دموکراتیک سوری) و حضور پ‌ک‌ک دارد. بنابراین راه‌حل، اقدام برای کاهش و در نهایت حذف حضور پ‌ک‌ک است.

آمریکا با وجود آنکه پ‌ک‌ک را به عنوان یک گروه تروریستی شناخته و از نگرانی‌های امنیتی متحد ناتوی خود ترکیه آگاه است، از شاخه سوری پ‌ک‌ک- ی‌پ‌گ یا “یگان‌های مدافع خلق”- حمایت کرده و حتی با آن‌ها در جنگ با داعش شراکت کرده است. از سوی دیگر، ترکیه شدیداً با حضور این گروه تروریستی در شمال سوریه مخالفت کرده که این یک نقطه اصلی در روابط تنش‌زای ترکیه و آمریکا بوده است. ترکیه ضمن تأکید بر اینکه نمی‌توان از یک گروه تروریستی به منظور جنگ با یک گروه تروریستی دیگر حمایت کرد، عملیات مقابله با تروریسم خود را اجرایی کرده و طی آن‌ها موفق به پاکسازی تعداد قابل توجهی تروریست از منطقه شده است.

جفری ضمن اظهارنظر درباره سیاست آمریکا درباره سوریه، گفت که نتایج انتخابات تأثیری بر حضور نیروهای آمریکا در سوریه ندارد.

وی گفت که انتظار “هیچ تغییری” از لحاظ حضور نیروها در سوریه، چه در سیاست تحریم و چه موضع آمریکا در قبال حضور ایران در سوریه، صرف‌نظر از اینکه دونالد ترامپ یا جو بایدن انتخابات آمریکا را ببرد، نداشته است.

وی افزود: به همین ترتیب، نتیجه انتخابات هر چه هم که باشد، سیاست  کنونی آمریکا در قبال سوریه، همراه با حمایت هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه، ادامه پیدا خواهد کرد.

جفری با اشاره به فرآیند پیدا کردن یک راه‌حل سیاسی در این کشور چندپاره از جنگ، این موضع واشنگتن که یک راه‌حل سیاسی برای بحران سوریه “که اراده قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت سازمان ملل را انعکاس دهد، کاملاً ضروری است”، را مجدداً مورد تأیید قرار داد و از اینکه روسیه تاکنون بشار اسد را به منظور مشارکت مجدد در فرآیند سیاسی تحت فشار قرار نداده، ابراز نااُمیدی کرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *