۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • منبع خبری نزدیک به حزب دموکرات کردستان عراق: اعزام نیروی بدر به کرکوک

منبع خبری نزدیک به حزب دموکرات کردستان عراق: اعزام نیروی بدر به کرکوک

  • ۸ مهر ۱۳۹۳
  • ۲۸۵ بازدید
  • ۰

یکی از منابع خبری اقلیم کردستان نزدیک به حزب دموکرات کردستان عراق از اعزام گروهی از نیروی بدر به کرکوک خبر داد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از خبرگزاری کردپرس، پایگاه تحلیلی- خبری باس نیوز، نزدیک به حزب دموکرات کردستان عراق به نقل از یک منبع امنیتی از اعزام نیروهای بدر به دو منطقه صنعتی و تازه در جنوب کرکوک خبر داد.
این سایت که اشاره ای به نام و مقام منبع امنیتی خود نکرده است، ادعا کرد که شماری از مشاورین و فرماندهان نظامی ایران این گروه را همراهی می کنند.
براساس این خبر احتمالاً این گروه به منظور حمله به روستای بشیر که ساکنان آن ترکمن شیعه مذهب هستند و تحت اشغال داعش می باشد، به کرکوک اعزام شده اند.
این منبع امنیتی ضمن اظهار بی اطلاعی از مدت اقامت این گروه در کرکوک گفت: مشخص نیست که آیا میان این گروه با نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان هماهنگی وجود دارد یا نه و اینکه بعد از اتمام مأموریت خود در مناطق مذکور می مانند یا اینکه به مناطق دیگری اعزام می شوند.
شایان ذکر است: روستای بشیر که اکثر ساکنان آن ترکمان های شیعه‌ مذهب هستند، در شمال عراق و ۱۵ کیلومتری جنوب کرکوک واقع شده است و در حال حاضر در کنترل نیروهای داعش می باشد.
پیشتر نیز منابع خبری وابسته و نزدیک به حزب دموکرات کردستان عراق از اعزام نیروی بدر به کرکوک خبر داده بودند.
این رسانه ها همچنین نجم الدین کریم استاندار کرکوک وابسته به اتحادیه میهنی را متهم کرده بودند که اجازه ورود به نیروی بدر به این استان و همچنین امکان توهین هادی عامری رئیس این سازمان به نیروهای پیشمرگ را داده است.
رسانه ها به نقل از هادی عامری گزارش دادند که باید نیروهای پیشمرگ از کرکوک و مناطق مورد مناقشه خارج شوند که این گزارش ها بازتاب گسترده ای در رسانه های اقلیم کردستان و واکنش های تندی از سوی مقامات این اقلیم به دنبال داشت تا جایی که‌ عامری در بیانیه ای تاکید کرد که سخنان وی تحریف شده و وی به دوستی با رهبران کُرد و همکاری با نیروهای پیشمرگ افتخار می کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین