۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • غزه تنها نیست/دعوت ائمه جمعه آذربایجان غربی برای حمایت از مردم غزه

غزه تنها نیست/دعوت ائمه جمعه آذربایجان غربی برای حمایت از مردم غزه

  • ۹ مهر ۱۳۹۳
  • ۲۹۰ بازدید
  • ۱

ائمه جمعه آذربایجان غربی از همه مردم ولایتمدار استان خواستند در امر خداپسندانه کمک به مردم غزه همچون حضوری فعال داشته باشند.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از اروم نیوز،نهم تا دوازدهم مهر ماه روز همبستگی و همدردی با کودکان و نوجوانان مردم فلسطین و غزه نامگذاری شده است.

ائمه جمعه آذربایجان غربی در گفت و گو های جداگانه با خبرنگار اروم نیوز از همه مردم ولایتمدار استان خواستند در امر خداپسندانه کمک به مردم غزه همچون سنوات گذشته که در مناسبت های مختلف حضوری پررنگ داشتند در این جا هم حضوری فعال داشته باشند.

هر کس به اندازه توانش در بازسازی ویرانی های غزه کمک کند

حجت الاسلام مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز گفت: اسرائیل غاصب ۵۱ روز غزه را مورد هجمه حملات خود قرار داد و خرابی هایی را به جا گذشات و در حال حاضر بر همه وظیفه انسانی و شرعی است که به بازسازی این اماکن کمک کنیم.

وی با اشاره به آیه «کلّکم راع و کلّکم مسؤول عن رعیّته» اظهار کرد: وظیفه داریم که هر جایی که مسلمانان مورد ستم قرار گیرند کمکشان کنیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی افزود: همانطور که در بحث دفاع، مردم ایران حامی مردم مظلوم غزه بودند، باید در بحث سازندگی نیز همراه مردم این سرزمین باشند و هر کس به اندازه توانش در بازسازی ویرانی های این منطقه کمک کند.

وی کمک به محرومیت زدایی در غزه را وظیفه هر مسلمانی دانست و تصریح کرد: کمک مردم ایران به مردم مسلمان غزه از بعد سیاسی نیز مورد توجه قرار دارد.

به گفته حجت الاسلام مهدی قریشی، کمک ایرانیان حامل این پیام است که هر جایی که مسلمانان مورد هجمه بیگانگان قرار گیرند مردم هوشیار ایران کمک حالشان خواهند بود.

حمایت مسلمان از مردم غزه قوت قلبی برای آنها است

ماموستا سهرابی، امام جمعه مهاباد در گفت و گو با اروم نیوز کمک به مردم غزه را وظیفه همه آزادی خواهان دانست و گفت: تمام مردم دنیا به خصوص آزادی خواهان و مسلمانان خود را همدرد مردم غزه بدانند.

وی اظهار کرد: اعلام حمایت و کمک به ردم غزه، روحیه و امیدواری را در دل آنها قوی تر می کند و این حمایت قوت قلبی برای جوانان و مردم این سرزمین است تا در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی کوتاه نیایند.

امام جمعه مهاباد افزود: امروز نیز بر همه مسلمانان واجب است که به فریاد مسلمانان غزه برسند و در بازسازی ویرانی ها کمک حال آنها باشند.

کمک به مردم غزه یک تکلیف شرعی است

حجت الاسلام موسوی، امام جمعه سلماس در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز همه شیعیان و پیروان امیرمؤمنان علی(ع) را مورد خطاب وصیت این حضرت دانست و گفت: حضرت فرمودند: «کونوا لظالم خصما وللمظلوم عونا» همیشه دشمن ظالم و کمک مظلوم باشید.

وی اظهار کرد: کمک به مردم غزه یک تکلیف شرعی است و باید هر آنچه در توان داریم دریغ نکنیم.

امام جمعه سلماس با تاکید بر اینکه ضدیت با رژیم صهیونیستی محور وحدت ملت ماست، افزود: رژیم کودک کش وآدم کش صهیونیستی مصداق آیه کونوا لظالم خصما است.

مردم غزه همچون کوهی در مقابل رژیم صهیونیستی ایستاده اند

ماموستا عبدالقادر بیضاوی، امام جمعه اهل سنت ارومیه با تشکر از مقاومت، ایستادگی و شجاعت مردم غزه در برابر رژیم صهیونیستی به خبرنگار اروم نیوز، گفت: حمایت ها و کمک های مالی مردم مسلمان ایران برای غزه صرف آبادانی و بازسازی زیرساخت های غزه خواهد شد که در حملات بی رحمانه رژیم صهیونیستی آسیب دیده اند.

وی اظهار کرد: مردم غیور آذربایجان غربی همگام با مردم فهیم ایران اسلامی با کمک های نقدی خود، مردم غزه را در بازسازی غزه کمک می کنند.

امام جمعه اهل سنت ارومیه افزود: کمک مردم می تواند بخشی از آلام و سختی های مردم مظلوم غزه به ویژه کودکان، نوجوانان و جوانان این منطقه را برطرف کند و زمینه ای فراهم شده تا مردم این منطقه بتوانند هر چه زودتر روال عادی زندگی را در پیش بگیرند.

مردم غزه در خط مقدم جبهه اسلام و کفر قرار دارند

حجت الاسلام باقری، امام جمعه شاهین دژ با اشاره به اینکه کودک کشی اسرائیل در سایه منافع آمریکاست، به اروم نیوز گفت: مردم غزه در خط مقدم جبهه اسلام و کفر قرار دارند.

وی افزود: امروز حمایت از مردم غزه بر همه مسلمانان جهان واجب است و سکوت برابر جنایت اسرائیل در غزه، مثل شریک شدن در اعمال و رفتار آنها است.

مسلمان در بازسازی حامی مردم غزه هستند

امام جمعه شاهین دژ ملت مسلمان ایران را حامی همیشگی مردم بی دفاع غزه عنوان کرد و گفت: مردم مسلمان کشورمان همانگونه که تاکنون مردم غزه را تنها نگذاشته اند در بازسازی ویرانی ها و خرابی های این سرزمین نیز در کنار آنها قرار دارند.

وی تصریح کرد: مردم جمهوری اسلامی ایران هر جا که صدای آزادی و مقاومت باشد حضور دارند، هر چند که این حضور به صورت کمک های مالی و معنوی باشند.

کمک به سازندگی غزه حداقل کار ممکن است

حجت الاسلام شکوری، امام جمعه خوی نیز در این باره به اروم نیوز گفت: مقام معظم رهبری فرموده اند که مسئله فلسطین مهم ترین مسئله جوامع اسلامی است، لذا حمایت از مردم غزه و فلسطین وظیفه ماست.

وی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در منطقه افزود: صهیونیست ها ۷۰ سال است که مردم بی دفاع و مظلوم فلسطین و غزه را قتل عام می کنند.

امام جمعه خوی اظهار کرد: حمایت از مردم غزه و فلسطین وظیفه آحاد ملت ایران است چرا که این حداقل کاری است که می توان برای بازسازی این سرزمین انجام داد.

حجت الاسلام شکوری تاکید کرد: اگر برای ما مقدور نیست که در کنار برادران مسلمانمان بجنگیم ولی حداقل میتوانیم با کمکهای نقدی به هم نوعان خود کمک کنیم و این کمک یک نوع واجب شرعی است.

غزه تنها نیست

ماموستا خلیفه زاده، امام جمعه اهل سنت بوکان نیز در این باره به اروم نیوز، گفت: کودکان و جوانان غزه مورد تعرض دشمنان اسلام قرار گرفته اند، وظیفه ما کمک به برادران و خواهران دینی مان است.

وی با تاکید بر اینکه غزه تنها نیست و قلب مسلمانان جهان به یاد غزه می تپد اظهار کرد: ما بایستی از هیچ کمکی برای مردم غزه دریغ نکنیم.

کمک به مردم غزه امری خداپسندانه است

حجت االاسلام ایوب رنجبری، امام جمعه ماکو نیز سایت مرزداران این شهرستان در این باره گفت: پیامبر اکرم (ص) فرموده اند که هر کس که شبش را صبح بکند و نسبت به امور مسلمانان اهتمام نکند، مسلمان نیست، بنابراین مسئله غزه و فلسطین یک مسئله مذهبی نیست بلکه مسئله اسلام است.

وی افزود: برای همه مسلمانان وظیفه است تا در امر خداپسندانه کمک به مردم غزه برای بازسازی خرابی ها تمام تلاش خود را بکنند.

مردم با کمک به بازسازی غزه، شیرینی پیروزی را دوچندان می کنند

حجت الاسلام حیدری زاد امام جمعه نقده، در گفت و گو با خبرنگار سولدوز خبر جریان فلسطین و غزه را بزرگترین ظلمی دانست که در تاریخ معاصر جهان بر علیه یک ملت اتفاق افتاده است.

وی گفت: کمک به بازسازی ویرانه های ناشی از حملات رژیم صهیونیستی که باعث تخریب گسترده خانه و زیرساختهای این منطقه شده است امری الزامی است.

امام جمعه نقده اظهار کرد: با توجه به فرمایش پیغمبر اسلام که فرمودند «هر کس ندای مظلومی را بشنود و اجابت نکند مسلمان نیست»از نظر انسانی و اسلامی مردم باید با کمک های خود به یاری فلسطینی ها بشتابند و شیرینی پیروزی مردم غزه را دوچندان کنند.

قبلی «
بعدی »

۱ دیدگاه

  1. در کنار غزه (کوبانی هم تنها نیست)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین