۱۰ فروردین ۱۴۰۳

مانیفست کردستان بزرگ توهم گروهک تجزیه طلب پ ک ک و پژاک

  • ۲۴ دی ۱۳۹۲
  • ۳۷۴ بازدید
  • ۰

با پیروزی مسعود بارزانی در انتخابات اقلیم کردستان عراق مانیفست کردستان بزرگ با شکست مواجه گردید، و ایدئولوژی عبدالله اوجالان تبدیل به توهم شد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : گروهک تروریستی پ ک ک طراح و ارائه دهنده مانیفست کردستان بزرگ در کردستان عراق متحمل شکست سنگینی گردید. کردستان بزرگ در خاورمیانه ایدئولوژی و مانیفسم گروهک تروریستی پ ک ک می باشد که این فرقه تجزیه طلب با تاسیس شاخه های در کردستان ایران ، کردستان عراق و کردستان سوریه بدنبال خود مختاری و تاسیس کشوری جدید می باشد و بزرگترین حامی و پشتیمان خود را مردم کُرد خطاب می کند.
مدتی است فرقه تجزیه طلب پ ک ک متحمل شکست های سنگینی در عرصه سیاسی و نظامی شده است که این شکست ها پ ک ک را از استراتژی خودمختاری و کردستان بزرگ دور ساخته و فرقه را در سر درگمی بزرگی گرفتار کرده است.
– زیر شاخه های ایرانی پ ک ک موسوم به گروهک پژاک (PJAK)پس از شکست سنگین از سپاه پاسداران و ناکامی در اهداف برنامه ریزی شده ،تبدیل به گروهک از هم گسیخته و واپاشیده گردید و پ ک ک به انتظارات خود از پژاک در رسیدن به هدف تشکیل کردستان بزرگ ناکام ماند.
– شاخه سوری پ ک ک موسوم به اتحاد دموکراتیک(PYD) مدتی بیش با اعلام استقلال در کردستان سوریه انتظارات نسبی پ ک ک را در تشکیل کردستان سوریه فراهم ساخت ولی با توجه به اینکه فرقه ی پ ک ک و زیر شاخه ی های آن از اعتبار و جایگاهی مردمی برخوردار نبودند، بروز برخی از اختلافات میان احزاب مختلفی چون حزب الپارتی و سایر احزاب را بدنبال داشت و عدم اتحاد میان این احزاب در کردستان سوریه سبب گردید گروه های تکفیری و افراطی جبهه النصر بر مناطق کردنشین تسلیت یافته و ناامنی و قتل و کشتار کُردهای بی دفاع و مظلوم را به بار آورد ، و نهایتاً مردمان مظلوم کُرد خانه و کاشانه خود را رها کرده و آواره کوه و بیابان شدند ، و گروه تروریستی پ ک ک از عاملان اصلی نا امنی و آواره کی کُردها در کردستان سوریه محسوب می شود.
پ ک ک با به بستن رسیدن مذاکرات با کشور ترکیه و ناکامی ها متمادی در کشورهای سوریه و ایران تنها چشم امید به انتخابات کردستان عراق دوخته بود. پ ک ک با نزدیک کردن شاخه عراقی خود موسوم به (PCDK) به جنبش تغییر(حزب گوران ) در اقلیم کردستان و مخالفت‌های این جریان با احزاب حاکم (اتحاد میهنی و حزب دمکرات)، تلاش می کرد تا از طریق این جریان، انتقام نیم‌خفته‌ی خود را از احزاب حاکم به ویژه حزب دمکرات و خانواده‌ی بارزانی بگیردو همچنین در راستای اهداف نابخردانه ی خود در تشکیل کردستان بزرگ در خاورمیانه قدم های را بردارد ولی باردیگر عدم اعتبار و جایگاه مردمی پ ک ک در میان کُردهای منطقه جنبش تغییر یا حزب گوران که از حمایت های بی دریغ پ ک ک در این انتخابات برخوردار بود شکست خورده ، واین شکست حزب گوران ناشی از طرفداری پ ک ک از این حزب می باشد.
اکنون با وجود چنین شرایطی و برخوردار نبودن پ ک ک از جایگاه مردمی در میان کُردها مانیفست کردستان بزرگ و خودمختاری در کردستان با شکست مواجه شده است و پ ک ک هر روز اعتبار خود را در میان کُردها از دست می دهد. پ ک ک تا کنون ۴۵۰۰۰ نفر را برای رسیدن به این هدف شوم خود قربانی ، و هزران نفر را آواره ی کوه ها و بیانان ها کرده است و از سال ۱۹۸۴ راه به جایی نبرده است .
مذاکرات پشت پرده اوجالان رهبر زندانی فرقه با دولتمردان ترکیه و سازمان استخبارات (میت) حاکی از آن است که پ ک ک به عنوان ابزاری است که ترکیه برای قتل و عام مردم مظلوم کُرد تاسیس شده است و تا به حال اهداف خود را به نحوه احسن انجام داده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *