۳۱ فروردین ۱۴۰۳

دفاع بی سابقه اوجالان از اردوغان

  • ۲۴ دی ۱۳۹۲
  • ۳۵۷ بازدید
  • ۰

رهبر محبوس حزب کارگران کردستان ترکیه (پ ک ک) با محکوم کردن تنش های اخیر میان دولت آنکارا با حامیان فتح الله گولن، روحانی مسلمان مستقر در آمریکا، از اردوغان حمایت کرد و اتهامات فساد را کودتایی علیه دولت خواند.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از روزنامه حریت، عبدالله اوجالان، سرکرده تروریستی و محبوس پ ک ک متعهد شده است که از هرگونه اقدامی با هدف بدتر کردن اوضاع کنونی ترکیه حمایت نمی کند.

وی افزود: تحولات اخیر نشان می دهد اگر یک کشور کاملا دموکراتیک تشکیل نشود و دشمنان دموکراسی و طرفداران جنگ چه در خارج و چه در داخل، توطئه های خود را علیه دولت ترکیه تشدید می کنند.

انتشار صحبت های اوجالان در جریان سفر دو تن از قانونگذاران احزاب “صلح و دموکراسی” و “مردم جمهوری خواه” به جزیره امرالی، محل تبعید و حبس اوجالان صورت گرفت.

اوجالان در صحبت هایش به ابتکار عمل و طرح ارائه شده از سوی آنکارا با هدف پایان دادن به درگیری های کردهای ترکیه با دولت این کشور اشاره کرد که می تواند به سه دهه اختلاف و درگیری خونین به صورت مسالمت آمیز خاتمه دهد.

اوجالان گفت: ترکیه همواره درگیر تب کودتا بوده و این روند دو قرن ادامه داشته است. ما باید یک جامعه دموکراتیک داشته باشیم.

رهبر حزب پ ک ک افزود: می خواهم به دو مساله بسیار مهم که هر کس باید به آن توجه داشته باشد، بپردازم. افرادی که می خواهند کشور را به صحنه جنگ با استفاده از کودتا تبدیل کنند، باید آگاه باشند که ما بر هیزم این آتش نمی افزاییم. هر تلاش و اقدامی برای کودتا را خنثی می کنیم و جلوی آن می ایستیم. همانطور که تا امروز این کار را انجام داده ایم.

وی به اقدامات دولت آنکارا نیز اشاره کرد و گفت: افرادی که با بی علاقگی و بدون انسجام روند دموکراتیک کشور را دنبال می کنند، باید بدانند که تنها راه خروج از بحران یک صلح همه جانبه و یکبار برای همیشه است. از امروز به بعد، هیچ شرایطی بدون جدیت یا از طریق چارچوبی حقوقی و منطقی تحمل نمی شود. اثر گذارترین راه برای از میان برداشتن و خنثی سازی کودتاها، دستیابی به برنامه ای برای مذاکرات دموکراتیک شفاف و جسورانه است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین