۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • فرانسه، حملات اخیر «پ.ک.ک» در شمال عراق را محکوم کرد

فرانسه، حملات اخیر «پ.ک.ک» در شمال عراق را محکوم کرد

  • ۱۷ آبان ۱۳۹۹
  • ۴۳۳ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، وزارت امور خارجه فرانسه حملات اخیر عناصر گروهک تروریستی(پ.ک.ک) در شمال عراق را محکوم کرد.

شبکه «روودآو» شامگاه شنبه به نقل از سخنگوی وزارت خارجه فرانسه گزارش داد که پاریس ضمن محکوم کردن این حملات، کشته شدن شماری از نیروهای امنیتی منطقه کردستان عراق را به حکومت این منطقه و خانواده‌های قربانیان تسلیت گفته است.

وزارت خارجه فرانسه، نیروهای منطقه کردستان عراق را به همراه نیروهای مسلح این کشور را شریک نیروهای فرانسه در جنگ علیه داعش دانسته و گفته حملات پ.ک.ک و هر گونه حمله به حاکمیت عراق و تعرض به ثبات این کشور و منطقه کردستان را محکوم می‌کند.

عناصر گروهک پ.ک.ک که در لیست تروریستی اتحادیه اروپا قرار دارد، چهارشنبه گذشته در استان دهوک (شمال عراق) به نیروهای پیشمرگه منطقه کردستان عراق حمله کردند که بر اثر این حمله یک تن کشته و سه تن دیگر زخمی شدند.

حکومت کردستان عراق و مسعود بارزانی، رئیس سابق این حکومت و رئیس فعلی حزب دموکرات کردستان عراق این حملات را محکوم کرده و درباره اقدامات پ.ک.ک هشدار داده‌اند.

ناظران و تحلیلگران تنش بین پ.ک.ک و حکومت کردستان عراق را معلول و نتیجه توافق اربیل با دولت مرکزی عراق در منطقه سنجار (یا شنگال) دانسته‌اند؛ بر اساس این توافق نیروهای پیشمرگه و نیروهای عراق از این به بعد تأمین امنیت این منطقه را برعهده گرفته و با گروه‌های خراب‌کار و تروریستی مقابله خواهند کرد.

بعد از سیطره داعش بر غرب عراق و منطقه سنجار و فرار نیروهای عراقی و پیشمرگه از این منطقه در سال ۲۰۱۴، عناصر پ.ک.ک از این شرایط استفاده کرده و این منطقه را به پایگاه خود در شمال غرب عراق که هم‌مرز سوریه است تبدیل کردند. ترکیه طی این سال‌ها با حمله به مواضع این گروهک، گفته بود اجازه نخواهد داد سنجار به «قندیل دوم» (اشاره به کوهستان قندیل در مثلث مرزی ایران، ترکیه و عراق) تبدیل شود.

ده روز پیش گروهک پ.ک.ک در اعتراض به توافق اربیل و بغداد، خط لوله انتقال نفت کردستان عراق را که از استان ماردین ترکیه می‌گذرد و آن را به بندر «جیحان» این کشور وصل می‌کند، منفجر کرد و با این کار، کل صادرات نفت این منطقه را متوقف کرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *