۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • روایتی از سربازگیری اجباری گروه تروریستی پ.ک.ک از میان کودکان ایزدی در سنجار عراق+فیلم

روایتی از سربازگیری اجباری گروه تروریستی پ.ک.ک از میان کودکان ایزدی در سنجار عراق+فیلم

  • ۲۷ شهریور ۱۳۹۹
  • ۴۴۴ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، رسانه‌های مختلف کُردزبان در اربیل ویدئویی کوتاه از یک زن ایزدی را منتشر کردند که داستان اقدام عناصر حزب کارگران ترکیه (پ ک ک) در ربودن پسر ۱۵ ساله‌اش از شهر سنجار واقع در غرب استان نینوا و وادار ساختن وی به پیوستن به این گروه تروریستی برای نبرد علیه ارتش ترکیه را روایت می‌کرد.

این زن عراقی در این ویدئو کوتاه تصریح کرد: فرزند من که فراس عثمان عمر خضر نام داشت، مدتی بود که تماس‌هایی از پ ک ک به منظور اقناع وی برای پیوستن به این گروه را دریافت می‌کرد اما فرزندم با این درخواست‌ها مخالفت می‌کرد و به هنگام آمدن اعضای پ ک ک از دست آنها در منازل همسایگان پنهان می‌شد ولی پس از آن که فشارهای این گروه بیشتر شد، وی فرار کرد و در اردوگاه آوارگان مخفی شد اما آنها آنجا وی را ربودند و وادار به پیوستن به حزب مذکور کردند.

این زن ایزدی در ادامه افزود: از شش ماه پیش هیچ اطلاعی از فرزندم ندارم و از اقدام احتمالی عناصر پ ک ک در ربودن دخترم نگران هستم.

وی افزود: آنها به این شیوه وحشیانه دست به ربودن پسران و دختران‌مان می‌زنند و آنها را به نبرد علیه ترکیه وادار می‌کنند و منجر به کشته شدن فرزندان‌مان می‌شوند.عناصر مسلح پ ک ک کُردهای ایزدی را فریب می‌دهند، آنها به خاطر ما به سنجار نیامده‌اند بلکه برای سلب اراضی، منازل و مزارع ما آمده اند.

این زن عراقی در ادامه خواهان اعمال فشار بر پ ک ک برای اقناع کودکان ایزدی به خانواده‌هایشان شد و از ایزدی‌ها خواست تا از فرزندان‌شان در برابر ربایش و سربازگیری اجباری پ ک ک حفاظت کنند.

ایزدی‌ها پیش از این دست به برگزاری چندین تظاهرات علیه تداوم حضور عناصر تروریستی پ ک ک در شهر سنجار زده‌اند، تظاهراتی که با تهدیدات پ ک ک و ربایش آن رو به رو شده اند.

در همین رابطه، یک مقام محلی در شهر سنجار در گفت‌وگو با العربی الجدید تصریح کرد: حزب کارگران ترکیه که در روستاهای اطراف شهر سنجار حضور دارند، عناصر مسلحی تحت عنوان «یگان‌های حفاظت از سنجار» در درون شهر دارند که وظیفه تهدید و برخی اوقات بازداشت مخالفان این گروه را برعهده دارند، سرکوب‌های پ ک ک هنوز مایه نگرانی ساکنان سنجار است و منجر به فرار بسیاری از آنها به اقلیم کردستان شده است.

«محما خلیل»، فرماندار سنجار ماه گذشته پ ک ک را متهم به اداره زندان‌هایی سری در شهر سنجار کرد که از سال‌ها پیش فعال بوده است.

وی اظهار داشت: مقامات محلی صدها شکایت از وجود زندان‌های سری و وحشتناک وابسته به پ ک ک را شهروندان دریافت کرده اند این گروه همچنین علاوه بر داشتن زندان، دست به ربایش کودکان و زنان ایزدی هم می زند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین