۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • دو پیام اوجالان در مورد ادامه‌ی مذاکرات صلح

دو پیام اوجالان در مورد ادامه‌ی مذاکرات صلح

  • ۲۲ دی ۱۳۹۲
  • ۱۷۴ بازدید
  • ۰

رهبر زندانی پ.ک.ک، برنامه ریزی جدی و دموکراتیک برای ادامه‌ی مذاکرات را یک ضرورت مهم می داند.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از خبرگزاری کردپرس، ظهر امروز سه نمانیده ی کُرد ترکیه، سری ثریا اُندر، پروین بولدان و ادریس بالوکن در زندان ایمرالی با عبدالله اوجالان دیدار کردند. دفتر مرکزی حزب صلح و دموکراسی در آنکارا، دقایقی پیش نسخه ای از پیام های اوجالان در ملاقات امروز را برای کردپرس ارسال نموده است. در این پیام آمده است:«پیش از هر چیز آرزو می کنم سال نو برای همه ی مردم سال آزادی، دموکراسی و صلح باشد. در نخستین سالگرد قتل عام سه تن از رفقایمان در پاریس، ضمن محکوم کردن مجدد این اقدام وحشیانه، آن را تلاش برای زیر سوال بردن صلح و ضربه زدن به مذاکرات صلح می دانم و بهترین واکنش ممکن این است که بر حرکت در راه رسیدن به صلح اصرار کنیم».
دور جدید مذاکرات صلح برای ما یک مقطع تاریخی است و می توانم آن را چنین توصیف کنم؛ اگر جنگ به مثابه ی دوزخ و صلح مانند بهشت باشد، ما فعلا یک پای خود را از دوزخ بیرون آورده ایم و پای دیگرمان در اعراف (نام محلی بین دوزخ و بهشت) است. ما در راه رسیدن به صلح و ادامه ی مذاکرات ثابت قدم و مصمم هستیم اما بگذارید این را نیز بگویم که نمی توان همیشه در اعراف ماند. برای نجات کشورمان و منطقه مان از شرایط جهنمی، همه ی ما باید اراده ای تزلزل ناپذیر داشته باشم. رویدادهای اخیر نیز نشان می دهد که باید هر چه زودتر یک کشور دموکراتیک و پیشرفته به وجود بیاوریم که نیروهای خارجی توطئه گر و ضد دموکراسی نتوانند به آن آسیبی برسانند».
اوجالان در ادامه افزوده است: «برای همه ی کسانی که در داخل روند مذاکرات و در خارج از مذاکرات هستند؛ دو پیام دارم: ۱- اگر برخی ها می خواهند در این کشور کودتا به پا کنند، ما حاضر نیستیم حمل کننده ی بنزینی باشیم که بر این آتش ریخته شود. ما با هر کودتایی مخالف هستیم و در عین حال با رفتارهای سرد و اقدامات حاکی از بی میلی در روند مذاکرات، موافق نیستیم و تا زمانی که در این کشور دمومکراسی به وجود نیاید، نمی توان از بروز کودتا جلوگیری کرد. ۲- باید از رفتار دور از جدیت و دور از آداب قانونی و حقوقی پرهیز شود و برای مبارزه با کودتا راهی غیر از این نیست که در حل معضل کردها، جسورانه به میدان آمده و برای ادامه ی مذاکرات برنامه ریزی جدی و دموکراتیک صورت بگیرد. لازم می دانم در پایان پیام خود، از برادر ارمنی ام هرانت دینک یاد کنم که مظلومانه به قتل رسید. امیدوارم در سالگرد مرگ او نامه ی مفصلی برای همه ی هموطنان ارمنی نوشته و از آنان یاد کنم و سلام خود را نثارشان می کنم.»
گفتنی است خانم بسه هوزات یکی از دو رییس شورای رهبری پ.ک.ک چند روز پیش، لابی ارامنه را یکی از مثال های دولت سایه و تشکیلات تحت نفوذ ناتو دانست و این موضوع خشم ارامنه ی ترکیه را برانگیخت.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین