۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • تروریست های تکفیری جهادی در برابر تروریست های پ ک ک

تروریست های تکفیری جهادی در برابر تروریست های پ ک ک

  • ۲۱ دی ۱۳۹۲
  • ۲۹۴ بازدید
  • ۰

اتحاد ۵ گروه جهادی تکفیری بر علیه تروریست های حزب دمکرات (PYD) و عدم حضور این حزب در ژنو ۲ آینده ی گروهک کردستیز پ ک ک را در هاله ی از ابهام قرار داده است.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : گروهک تروریستی پ ک ک خود را برای شکستی تلخ و سنگین آماده می کند. گروهک تروریستی پ ک ک در فکر دستیابی به استقلال و حاکمیت در کردستان سوریه ، با دولت ترکیه وارد مذاکره شده و خاک این کشور را بدلیل تمرکز قدرت و استقلال در کردستان سوریه ، ترک کرد.
بسیاری از کارشناسان بر این باورند که پ ک ک از عامل اصلی جنگ و خونریزی در مناطق کردنشین می باشد ، و هدف از این استراتژی را مقبولیت و مشروع بخشیدن به پ ک ک بعنوان ناجی تمام کُردهای خاورمیانه می باشد.
حزب اتحاد دمکرات (PYD) شاخه سوری پ ک ک در همان ابتدایی کار برای سرکوب مخالفان خود که از احزاب و گروه های وابسته به مسعود بارانی بوده اند، مذاکرات پنهانی و پشت پرده ی با برخی از گروه های تکفیری داشته تا به نوعی مخالفان خود را از صحنه ی رقابت خارج نماید. گروهک تروریستی پ ک ک با وجود چنین شرایطی با سوء استفاده از رسانه ها و فضای مجازی به دنبال کسب اعتبار و جایگاه مردمی در میان مردم کُرد بوده ، و تمام تلاش خود را برای تخریب مسعود بارانی بکار گرفته بود.
اکنون تمام معادلات سیاسی پ ک ک در کردستان سوریه همانند کردستان عراق با شکست مواجه گردید. در آستانه ی برگزاری ژنو ۲ آمریکا نام صالح مسلم را خط زده است.
نماینده ی آمریکا در پرونده ی سوریه اعلام کرده واشنگتن تمایلی به حضور رهبر حزب اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه در ژنو۲ ندارد.
اما نکته مهم و قابل توجهی که پ ک ک را دچار بحران و تزلزل کرده است اتحاد گروه های تکفیری بر علیه اتحاد دمکرات (PYD) می باشد. پ ک ک روزگاری برای حذف مخالفان خود درکردستان سوریه ،با گروه های تکفیری بطور مخفیانه همکاری می کرد ، به گزارش وب سایت nnsroj.com سایت وابسته به گروهک پ ک ک ، گروه های تکفیری “دولت اسلامی عراق و شام، جبهه اسلامی، انصار خلافه، گردان عقاب و گردان ۱۱۴” با صدور بیانیه ای مشترک اعلام کرده اند که در مقابل دشمنان سوریه در استان حسکه به صورت مشترک عمل خواهند کرد.

حزب اتحاد دمکرات (PYD) در حال حاضر تنها حزبی است که در مناطق کردنشین سوریه مسلح بوده و سرکوب احزاب وابسته به بارزانی کنترل این مناطق را بدست گرفته است.
اکنون سیاست های خود محورانه ی پ ک ک در سوریه ناکام ماند ، و عدم حضور آنان در ژنو ۲ و اتحاد گروه های جهادی تکفیری بر علیه حزب دمکرات (PYD) پ ک ک را در آستانه ی فروپاشی قرار داده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین