۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • دولت اردوغان در مسیر مذاکرات صلح قدم بر نمی‌دارد

دولت اردوغان در مسیر مذاکرات صلح قدم بر نمی‌دارد

  • ۲۲ دی ۱۳۹۲
  • ۳۷۰ بازدید
  • ۰

رهبر حزب صلح و دموکراسی ترکیه رویکرد اردوغان و حزب عدالت و توسعه در قبال مذاکرات صلح و تعلل در این مسیر را خطرناک دانست.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از روزنامه ی رادیکال ترکیه، صلاح الدین دمیرتاش در مورد مذاکرات صلح بین ترکیه و پ.ک.ک گفت:« در حال حاضر ما شاهد یک توقف جدی از سوی حکومت برآمده از حزب عدالت و توسعه در مسیر مذاکرات صلح هستیم و واقعیت این است که اردوغان برای صلح قدمی بر نمی دارد. به اعتقاد ما این رویکرد دولت بسیار خطرناک است و می تواند در آینده ای نزدیک منجر به بروز مشکلات و بحران های بزرگ شود. قرار بود هیات هایی از روزنامه نگاران و چهره های دانشگاهی ترکیه برای دیدار با جناب اوجالان به ایمرالی بروند و با او صحبت کنند. همچنین قرار بر این بود که در مسیر مذاکرات تغییرات جدی به وجود بیاید اما اردوغان بسیار خونسردانه اعلام می کند که فعلا چنین قصدی ندارد. این رویکرد اردوغان و حزب عدالت و توسعه کاملا خطرناک است و با چنین اقداماتی نمی توان به معضل کردهای ترکیه پایان داد. اگر واقعا قصد دارند راهکارهای جدی اتخاذ کرده و برای حل معضلات ما برنامه ارائه دهند، باید از تعلل و وقت کشی پرهیز کرده و به صورت جدی به میدان بیایند.»
وی در ادامه و در مورد رای دادگاه نظامی در مورد پرونده ی اولودره و کشته شدن ۳۴ جوان روستایی کُرد بر اثر بمباران هوایی گفت:« من در یکی از سخنرانی های خود اعلام کردم که کردهای ترکیه، ژرنال نجدت اُزل فرمانده ی ستاد مشترک نیروها یمسلح ترکیه را در حد یک سرجوخه نیز به شمار نمی آورند. دادگاه جمهوری می خواست به خاطر همین چند کلمه مرا به زندان بیاندازد اما چگونه است که همین آدم حکم کشتار ۳ شهروند غیرنظامی کُرد را صادر کرده و کسی اعتراض نمی کند؟ اگر به خاطر دستور او، به جای ۳۴ کُرد، ۳۴ توریست خارجی کشته می شدند، باز هم همین برخورد صورت می گرفت؟»
دمیرتاش در پایان سخنان خود به حزب جمهوری خلق هشدار داده و اعلام کرد که این حزب در حال شراکت و همراهی با جماعت فتح الله گولن و مدیریت دوات در سایه است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین