۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • تداوم حضور تروریست‌های پ.ک.ک در سنجار

تداوم حضور تروریست‌های پ.ک.ک در سنجار

  • ۱۵ آذر ۱۳۹۹
  • ۴۲۹ بازدید
  • ۰

یک مقام عراقی گفت که علی‌رغم توافق ۹ اکتبر میان دولت بغداد و دولت اقلیم کرد شمال عراق حضور عناصر پ.ک.ک در منطقه سنجار همچنان ادامه دارد.

به گزارش انجمن بی تاوان، علی‌رغم توافق ۹ اکتبر میان دولت بغداد و دولت اقلیم کردستان عراق برای پایان دادن به حضور پ.ک.ک در منطقه سنجار در استان موصل و همچنین برخی ادعاها مبنی بر اینکه گروه تروریستی پ.ک.ک از این منطقه خارج شده٬ عناصر این گروه هنوز آنجا را ترک نکرده و به حضور خود ادامه می‌دهند.

پس از این توافق دولت مرکزی عراق در وز بیستم نوامبر یک تیپ نظامی وابسته به پلیس فدرال را به مرکز سنجار اعزام کرده بود.

مقامات عراقی هفته گذشته اعلام کردند که نیروهای مرکزی عراق در سنجار مستقر شده و همه اعضای پ.ک.ک آنجا را ترک کرده‌اند. دولت اقلیم نیز با بیان اینکه به این توافق‌نامه متعهد است اعلام کرد که اخراج عناصر پ.ک.ک تحت مسئولیت بغداد است.

– تخلیه پ.ک.ک بازی بوده و اجرایی نشده است

قادر قاچاق٬ مسئول دفتر حزب دموکرات کردستان در سنجار طی مصاحبه‌ای تصریح کرد: “گروه تروریستی پ.ک.ک کماکان به حضور خود در کوه سنجار ادامه می‌دهد. مرکز پلیس بزرگ در مرکز منطقه سنجار هنوز تخلیه نشده٬ واحدی که آن را نیروی امنیتی سنجار می‌نامند نیز با تخلیه منطقه مخالف می‌کنند. خروج برخی از اعضای آن نمایشی و برای فریب سازمان ملل است”.

این عضو حزب دموکرات کردستان افزوده است: “برخی از آنها (پ.ک.ک) لباس خود را عوض کرده و خود را غیرنظامی نشان می‌دهند. برخی از آنها نیز به کوه سنجار و اطراف آن اعزام رفته‌اند. آنان باید نه تنها مرکز بلکه تمام مرزهای منطقه را ترک کنند. چرا که بیشترشان در روستاها و کوه‌های اطراف مستقر شده‌اند.

تحسین الخفاجی، سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق روز ۳ دسامبر در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی این کشور اعلام کرده بود که پلیس فدرال در داخل سنجار و نیروهای مرزبانانی در خارج از منطقه در مرز عراق و سوریه مستقر شده‌اند.

وی با بیان اینکه تمامی اعضای پ.ک.ک منطقه را ترک کرده‌اند٬ گفته بود که دولت مرکزی و فرماندهی عملیات مشترک تلاش زیادی در مشورت با گروه‌های وابسته به پ ک ک برای زمینه‌سازی اجرای توافق انجام داده‌اند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *