۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • اقلیم کردستان عراق چندین حمله تروریستی پ ک ک را ناکام گذاشت

اقلیم کردستان عراق چندین حمله تروریستی پ ک ک را ناکام گذاشت

  • ۵ آبان ۱۳۹۹
  • ۴۸۳ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، امروز دوشنبه، پنجم آبان‌ماه ۱۳۹۹، انجمن آسایش اقلیم کردستان عراق، در بیانیه ای اعلام کرد که در چند روز گذشته چندین عملیات تروریستی که قرار بوده در اقلیم کردستان انجام شوند را خنثی کرده و افرادی را در رابطه با این عملیات‌ها و گروه‌های تروریستی دستگیر کردهاند.

در این بیانیه آمده است که ”نیروهای آسایش اقلیم کردستان نقشه دو عملیات تروریستی را خنثی کردند که یکی از آنها از سوی گروه تروریستی (PKK) طرح‌ریزی شده بود، ولی خوشبختانه با همکاری و هماهنگی میان نیروهای پلیس، آسایش، اطلاعات و ضدترور اقلیم کردستان از انجام گرفتن این عملیات‌های تروریستی جلوگیری شد که برخی از طراحان این نقشه های تروریستی با افرادی در خارج از عراق و ساکن کشورهای اروپایی در ارتباط بوده و توسط آنان رهبری شده اند.”

در ادامه بیانیه انجمن آسایش تصریح شده که ”به افراد و طرف‌هایی که قرار بود مورد هدف این عملیات‌های تروریستی قرار گیرند اطلاع داده شده و راهکارهای لازم برای محافظت از دیپلمات‌ها و کارفرمایان خارجی در اقلیم کردستان به اجرا گذاشته شده است.”

انجمن آسایش اقلیم کردستان در بیانیه خود افزوده است که ”پس از تحقیقات دقیق، نیروهای پلیس و آسایش اقلیم کردستان افرادی را در رابطه با این عملیات‌های تروریستی دستگیر کردند.” و اضافه کرده است که از طریق پلیس بین‌الملل (اینترپل) از همکاران بین‌المللی خود درخواست خواهند کرد که در دستگیری افرادی که در طرح‌ریزی این عملیات‌های تروریستی شرکت داشتهاند با آنان همکاری کنند.

بنا به بیانیه انجمن آسایش اقلیم کردستان، ”در پرونده اول، ١٢ متهم وجود دارند که با گروه تروریستی در ارتباط بوده اند، افراد دیگری هم در رابطه با این پرونده شناسایی شده اند که در خارج عراق، از جمله در کشورهای اروپایی ساکن هستند و برای حمله به کنسولگری یک کشور در اربیل نقشه کشیده بودند و می‌خواستند که کارکنان و دیپلمات‌های داخل این کنسولگری را ترور کنند و همچنین نقشه حمله به شرکت‌های سرمایه گذار این کشور در اقلیم کردستان را طرح‌ریزی کرده بودند. علاوه بر این در نقشه خود حمله به شرکت‌ها و براند‌های تجاری جهانی در اقلیم کردستان را گنجانده بودند که پس از نظارت این گروه توسط نیروهای آسایش در مدت بیش از چهار ماه، از جان چندین نفر حفاظت شد و شماری از متهمان نیز دستگیر شدند که در میان آنان دو شهروند سوری نیز حضور دارند. متهمان بر اساس ماده ١ قانون شماره ٢١ سال ٢٠٠٣ در اختیار دادگاه قرار می‌‌گیرند.”

در مورد پرونده دوم نیز، انجمن آسایش اقلیم کردستان اعلام کرده است: ”پس از مدت یک سال نظارت و تحقیق تاکنون هشت متهم دستگیر شده اند که همه آنها عراقی هستند. این گروه نقشه ترور کردن یکی از استانداران اقلیم کردستان و انجام دادن چندین اقدام خشونت‌بار در اقلیم کردستان، به ویژه در استان دهوک و حمله به موسسات و مختل کردن امنیت اقلیم کردستان را طرح‌ریزی کرده بودند. این متهمان نیز به زودی بر اساس ماده ١ قانون شماره ٢١ سال ٢٠٠٣ در اختیار دادگاه قرار می‌‌گیرند.”

در بیانیه انجمن آسایش اقلیم کردستان به گروه سوم نیز اشاره شده و آمده است که ”پس از مدت یک سال نظارت و تحقیق، و نیز انجام دادن عملیات‌های اطلاعاتی وسیع، نیروهای پلیس هفت متهم را بر اساس ماده ١ قانون شماره ٢١ سال ٢٠٠٣ طبق فرمان دادگاه دستگیر کردند. تحقیقات و عملیات‌ها برای دستگیری و تعقیب متهمان دیگر ادامه دارد که بخشی از یک شبکه جمع‌آوری اطلاعات امنیتی و نظامی علیه موسسات اقلیم کردستان هستند و در چند سال گذشته خود را سازمان داده اند. مسئولان این شبکه دستور ترور یک مسئول ارشد اطلاعاتی و یک قاضی را صادر کرده بودند و با جریان‌هایی از جمله گروه تروریستی (PKK) دادوستد اطلاعاتی داشته اند. ما دولت‌های خارجی و موسسات اطلاعاتی مربوطه را از اطلاعاتی که تاکنون در رابطه با این شبکه کسب نمودیم، مطلع کردیم.”

در پایان این بیانیه آمده است: ”این عملیات نشان می‌دهد که امنیت و ثبات اقلیم کردستان به  طور دائم در معرض تهدید قرار دارد، ولی نیروهای آسایش فعالانه وظایف خود را انجام می‌دهند و هرگز اجازه نخواهند داد که خدشهای به امنیت و ثبات اقلیم کردستان وارد شود.”

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین