۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • اعلام موجودیت پژاک در برابر گروهک تازه تاسیس کودار

اعلام موجودیت پژاک در برابر گروهک تازه تاسیس کودار

  • ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳
  • ۳۷۴ بازدید
  • ۰

پژاک با تغییر در کادر رهبری  در برابر گروهک تازه تاسیس کودار اعلام موجودیت کرد.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : گروهک تروریستی کودار گروه منشعب یافته از پژاک بوده  که این انشعاب  تحت تاثیر قدرت طلبی  و اختلافات موجود میان سران این فرقه تروریستی بوجود آمد. ناکامی های پژاک در عرصه های سیاسی و نظامی پژاک را در بدترین شرایط قرار داده  و دیکتاتوری حاکم بر کادر رهبری پژاک این فرقه ی تروریستی را در مسیر ایزوله شدن و فروپاشی قرار داده است . برخی از سران پژاک علی رغم وجود مشکلات اساسی در این فرقه در فکر چاره اندیشی و رهایی از این مشکلات نبوده و در این شرایط بحرانی در پی رسیدن به  قدرت  و مقام  از  پژاک جدا شده و اقدام به تاسیس گروهک جدیدی بنام کودار کردند.

استراتژی و خط مشی گروهک تروریستی کودار همان خط مشی تکراری پژاک می باشد که برگرفته از سیاست های پ ک ک و ایدئولوژی منسوخ اوجالان می باشد ، اکنون پژاک و کودار دو گروهک تروریستی با افکار و خط مشی سیاسی مشترک در مقابل هم قرار گرفته اند. اکنون پژاک و کودار و سایر گروه های کُردی نظیر کومله ها ، دمکرات ها ،خبات و پاک همگی بدنبال کسب قدرت و منزلت در میان مردم کُرد می باشند و با شعارهای مشترک بدنبال احقاق حقوق مردم کُرد می باشند.

این وضعیت و مشکل و بحران کنونی پژاک است که با آن روبرو شده است.

از دیدگاه ناظران به اصطلاح سیاسی گروههای کردی، تاسیس گروه جدید کودار بیشتر بعنوان یک اقدام مسلحانه داخلی بر علیه حاجی احمدی انجام شده و به نوعی این گروه با کودتا در پژاک ایجاد شده اند.

بالاخره پژاک کنگره چهارم خود را برگزار کرد، از نتایج خروجی این گنگره هیچ گونه سندی جدید و یا تغیرات اساسی در اساسنامه به چشم نمی خورد ،همان اساسنامه ی تکراری که ۱۰ سال است طبل آن را به صدا در می آورد  و مدتی پیش کودار با اندکی تغییر در کلمات  یا بعارتی بازی با کلمات همان اساسنامه ی تکراری پژاک را منتشر کرد و ادعاهای پژاک را بر زبان آورد .

اما اعلام موجودیت کودار منجر شد تا پس از ۱۰ سال دیگر  یک تغییر اساسی در کادر رهبری پژاک به وجود آید  که این  نکته ی  تامل برانگیزی است و آن اینکه پژاک کادر رهبری یک نفره را تغییر داده و همانند کودار رهبری مشترک زن و مرد برگزید.  عبدالرحمان حاج احمدی و اویندار ریناس را بعنوان رهبران پژاک معرفی نمود. امروز پژاک سیستم مدیریتی جدید خویش را با ریاست مشترک (یک زن و یک مرد) اعلام نمود.در حال حاضر نیز ریزان جاوید (اهل مهاباد) و زیلان تانیا (اهل سنندج) بعنوان رهبر و معاون رهبری کودار تعیین شده اند.

اکنون پژاک با تغییر در سیتم رهبری گروهک موجودیت خود را در برابر گروهک تازه تاسیس گودار اعلام کرد.

تاسیس گروه جدید موسوم به جامعه دمکراتیک آزاد  شرق کردستان ”کودار”در صفوف داخلی فرقه تروریستی و تجزیه طلب پژاک،اعتراضات و نارضایتی های شدیدی را در بین اعضای فرقه پژاک بدنبال داشته است.اکنون پژاک و کودار را می توان دو دشمن رو در رو محسوب کرد که هر کدام برای رسیدن به منافع خود از مردم مظلوم کُرد سوء استفاده می کنند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *