۲۹ شهریور ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • یادداشت روز
  • >
  • دوران کالکان عضو شورای رهبری پ.ک.ک از جوانان کرد خواست که مدرسه را ترک کرده و به خشونت و کوه روی آورند

دوران کالکان عضو شورای رهبری پ.ک.ک از جوانان کرد خواست که مدرسه را ترک کرده و به خشونت و کوه روی آورند

  • ۲۰ مرداد ۱۴۰۳
  • ۷۶ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان: در روزگار کنونی، کاری که با آموزش و دانش می توان انجام داد، با امثال هزاران ابله و نادانی چون کالکان نمی توان انجام داد. جهالت در این حد را هرگز نمی توان تحمل کرد.
این گفته دوران کالکان برای کسانی که سنگ گروهک تروریستی پ.ک.ک و پژاک را به سینه می زنند لازم است باری دیگر حقیقت نهفته این گروه ها را بدانند و لااقل تغییری در خود ایجاد کنند. زیرا سران گروهک بدنبال پیشرفت جامعه کردها نیستند، بلکه بدنبال جهالت جامعه هستند تا به راحتی بتوانند از پتانسیل جامعه در اهدافشان استفاده کنند.
دوران کالکان(اصالتا ترک)، یکی از سران ارشد پ‌ک‌ک که از ابتدای تاسیس پ ک ک با عبداله اوجالان رفیق بودند و بعدا بعنوان مرد شماره دوم پ ک ک شناخته شد که بیشتر در بعد آموزش ایدئولوژیکی این گروه تروریستی فعال است، علنا از جوانان کرد می خواهد که ترک تحصیل کنند و به کوه روی بیاورند و از جوانان کرد می‌خواهد خود را براساس خشونت سازماندهی کنند، مدرسه را ترک کنند و رادیکال شوند.
کالکان در بخشی از سخنان خود از جوانان کرد خواست که راه صلح و فعالیت های مدنی را رها کرده و خود را بر اساس نظم و انضباط خشونت سازماندهی کنند.
آنچه که کاملا مشخص است، وی در حقیقت در راستای اهداف دولت ترکیه گام برمیدارد. زیرا در شرایط فعلی تنها بهانه ای که دولت ترکیه به شمال عراق حمله می کند پ.ک.ک است و این در گفته های دوران کالکان مشخص می شود که وی از جوانان دعوت می کند که به شمال عراق بیایند و وارد جنگ شوند تا کشته شوند و آنها نیز به زندگی شان ادامه دهند.
پیام دوران کالکان کاملا به این معنا است که پ.ک.ک با بحران کمبود عضو روبروست و از طرفی نیز در تلاش برای فریب جوانان کرد هستند.
از آوریل ۲۰۲۴، پ.ک.ک صدها جوان کرد را در مقابل ارتش ترکیه به کشتن داده است. تلفات پ.ک.ک به حدی بوده است که در حال حاضر با کمبود جنگجو مواجه هستند و به همین دلیل کودک ربایی در کردستان سوریه افزایش چشمگیری داشته است. رهبران پ.ک.ک مانند کارایلان، بایک و کالکان در رسانه ها ظاهر می شوند تا این ناکامی ها را پنهان کنند و روی جنایت ریختن خون صدها جوان بی گناه را بپوشانند و از جوانان کرد می خواهند که راه جهالت را پیش بگیرند.
کالکان در ارزیابی خود پ.ک.ک را موفق به شکست ارتش ترکیه و دفع تمامی حملات دولت ترکیه می داند و همیشه در صدد است با ادبیات کلاسیک و سوسیالیستی وضعیت را غیرواقع بینانه توصیف کند و شکست پ.ک.ک را پنهان نگه دارد. وی علیرغم اشاره به خشونت به عنوان یک نقشه راه، کالکان علنا از جوانان کرد خواست که تحصیل را ترک کنند و گفت: «در مدارس و دانشگاه های ترکیه به دنبال چه هستید؟ آیا فکر می کنید می توانید چیزی را ببینید که آپو نتوانسته ببیند؟در حدی به مدرسه بروید که فقط خواندن و نوشتن یاد بگیرید..
پ.ک.ک و کالکان به طور سیستماتیک تلاش می کنند تا جوانان کرد در جهالت قرار بدهند و آنها را به سمت جنایت، خشونت و رادیکالیسم سوق دهند تا بتوانند از جوانان کرد برای منافع خود استفاده کنند. زیرا اگر جوانان تحصیل کرده و روشنفکر باشند و فرهنگ و تاریخ خود را به خوبی بشناسند، هرگز پیرو یک حزب خائن و رهبر آن نمی شوند که ده ها بار گفته است: “من آماده خدمت به دولت ترکیه هستم”. و این جوانان کرد هستند که یک بار دیگره چهره کثیف پ ک ک را بشناسند که چگونه با آینده شان بازی می کنند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین