۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

شمال سوریه بین دروغ و حقیقت پ.ک.ک

  • ۲ مرداد ۱۴۰۱
  • ۱۳۶ بازدید
  • ۰

پ ک ک می خواهد بهانه ای برای حمله دوباره ترکیه به سوریه ایجاد کند.

انجمن بی تاوان، در دهمین سالگرد «به اصطلاح و خودخوانده انقلاب روژاوا»، گروه تروریستی پ‌ک‌ک بیانیه‌ای صادر کرد و به اختصار گفت: «به لطف آپو(عبداله اوجالان)، سوریه، سوریه شده است». یعنی همه دستاوردهای ساختگی را در جیب آپو گذاشت

با شروع جنگ داخلی سوریه، فرصت طلایی برای کردهای شمال سوریه به وجود آمد تا حقوق ملی نسبی خود را تامین کنند. اما حکومت اسد به زودی با پ‌ک‌ک به توافق رسید و دولت دمشق، حزب اتحاد دموکراتیک (PYD)، شاخه پ‌ک‌ک در سوریه را موظف کرد تا قیام کردها را کنترل کند. در نتیجه این توافق، پ.ک.ک فریاد «انقلاب» کردهای سوری را خاموش کرد و قتل عام کرد. به طور خلاصه، PYD به نمایندگی از حکومت اسد، جنگ نیابتی را علیه کردها به راه انداخت.

مرحله دوم، ظهور تروریست های داعش بود. مردم وریه با ۱۱ هزار کشته و ۲۲ هزار مجروح، مقاومت را آغاز کرده و در مبارزه با تروریست های داعش پیروز شده اند. اما بعد پ.ک.ک به آن نقطه از کشور رفت و گفت همه مبارزات و دفاع ها فقط کار ماست و خون هزاران نفر را در نظر نگرفته و می گوید آنچه ایجاد شده به برکت پارادایم آپو شکل گرفته است!!

پ ک ک در سالگرد انقلاب ساختگی چه پیامی به ترکیه می دهد؟

پ.ک.ک نام کردستان را در سوریه ممنوع کرده و اخیراً نام روژآوا را ممنوع کرده و گفته است این مکان «شمال و شرق سوریه» است. نتیجه این گام ها از دست دادن فرصت طلایی شمال سوریه و اشغال عفرین، سرکانی و یونان بود.

پ‌ک‌ک در سال ۲۰۱۸ بیانیه‌ای مشابه صادر کرد. پ‌ک‌ک در بیانیه خود به ترکیه این پیام را می‌دهد که «پ‌ک‌ک و اوجالان مالک شمال سوریه هستند». سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که هدف واقعی پ.ک.ک از چنین پیام هایی چیست؟ آیا هدف دیگری جز بسیج ترکیه و کشاندن بیشتر ارتش این کشور به عمق سوریه دارد؟!!

آپو: چیزی به نام کردستان سوریه وجود ندارد.

اوجالان در خاطرات خود می گوید: «چیزی به نام کردستان سوریه وجود ندارد و کردهایی که در آنجا هستند در سال های اخیر از ترکیه فرار کرده و آواره و در آنجا ساکن شده اند.

در حالی که این نگاه رهبر پ ک ک به سوریه است، این گروه چه سودی می تواند برای مردم آن منطقه داشته باشد؟ پ.ک.ک به عنوان گروهی که همه احزاب میهن پرست را به حاشیه رانده و قدرت را به طور یکجانبه به دست گرفته است، چه دستاوردی برای کردهای سوری دارد؟ گروهی که می گوید آنچه در سوریه اتفاق افتاده فقط به خاطر آپو بوده و تمام مبارزات، رنج ها و سختی های مردم آن نقطه را نادیده می گیرد، چگونه می تواند آینده روشنی را برای این مردم تضمین کند؟

به طور خلاصه، در سال ۲۰۱۸، پ‌ک‌ک تصاویر آپو را تبلیغ کرد و در نتیجه این اقدامات تحریک‌آمیز و دیگر اقدامات تحریک‌آمیز، ترکیه بهانه‌ای برای اشغال سه منطقه بزرگ سوریه پیدا کرد. امروز پ‌ک‌ک بار دیگر به ترکیه می‌گوید: ما مالک سوریه هستیم. در واقع پ.ک.ک در این پیام و ادعای خود تنها یک هدف دارد: ایجاد بهانه ای برای حمله مجدد ترکیه به شمال سوریه.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین