۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

ماموریت ویژه جمیل بایک علیه بارزانی

  • ۲ مرداد ۱۴۰۱
  • ۲۸۱ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان : جمیل بایک،عضو رهبری مشترک ک ج ک – پ‌ک‌ک، با رسانه‌ای PKK که در اروپا پخش می‌شود، مصاحبه انجام داده بود . جمیل بایک در مصاحبه ای که در روز عید قربان منتشر شد ه بود ، مردم کردستان عراق را به جاسوسی متهم کرد، احزاب را به بزدلی متهم کرد و دلیل شکست خود را در کردستان عراق را اطلاعات ارائه شده از سوی مردم به میت ترکیه عنوان کرد. البته که بزرگترین نفرت و سرزنشی که حزب دمکرات کردستان و بارزانی ها داشت کونحوه سیاست بارزانیها را انتقاد کرد که گویا سیاست انها مبتنی بر خیانت است
سزاوار بود که جمیل بایک در چنین روزی که حتی دشمنان در روز عید به یکدیگر احترام می‌گذاشتند، برخیزد و مصاحبه‌ای برای ایجاد اتحاد در میان کردها منتشر کند.اما بایک در پیامی که در نوروز منتشر کرد، سخنانی ایراد کرد که بذر نفرت را در میان کردها کاشت و نیروهای پیشمرگه را هدف قرار داد و انها را به همکاری با دولت ترکیه ربط داد جمیل بایک که با خون، روح و تشییع جنازه مردم زندگی می کند ،و همسفرانش را بدون تردید به کشتن می دهد ، هرگز یک گلوله به سمت دشمن شلیک نکرده و از محل شلیک گلوله فرار کرده است

جمیل بایک: ترکیه بدون حزب دمکرات کردستان نمی تواند کاری انجام دهد
جمیل بایک در سخنرانی هایش تلاش می کند تا سنت سیاسی حزب دمکرات کردستان و بارزانی را از بین ببرد، تنش ها با شروع حادثه فرهاد شبلی که در حمله نیروهای مسلح ترکیه در کلار جان خود را از دست داد زیرا کلار با بارزانیها خیلی فاصله دارد که این منطقه تحت کنترل نیروهای ynk است . در نتیجه «پ‌ک‌ک تصمیم گرفت که این حادثه نیز به حزب دمکرات کردستان ربط بدهد
پ.ک.ک در طول تاریخ خود سعی می کند با متهم کردن سایر کردها به خائن و عامل بودن، تمام اشتباهات خود را به گردن سایر کردها بچسباند.

جمیل بایک میگوید : “اگر حزب دموکرات کردستان اطلاعاتی را به میت ترکیه ارائه نکند، دولت ترکیه نمی تواند یک قدم به جلو درکردستان عراق بردارد، هیچ تلفاتی متحمل نمی شود.” با این حال، مشخص شده که نیروهای پ ک ک در کردستان ترکیه از سال ۲۰۱۶ به بعد در حال پاکسازی هستند و تک تک تیمها منهدم شده است. در کوه‌های کردستان ترکیه ، پ ک ک می‌توانند حداکثر با سه نفر با هم سفر کنند. طول عمر هیچ تیم چریکی بیش از دو سال نیست. ایالت های درسیم و آمد برای چهار سال خالی از نیروهای پ ک ک هستند . در گارزان هیچ چریکی وجود ندارد. فقط هر از گاهی چند نفر از مرز وارد منطقه آگری- سرهات و از کردستان سوریه هم به منطقه Mardin-GAP وارد می شوند و بلافاصله نابود می شوند.
جمیل بایک نتوانست سرعت خود را کم کند و گفت: «اگر بارزانی با MİT همکاری نمی کرد، امروز وضعیت مردم کرد بسیار بهتر می شد. زیرا کردها می توانند با امکاناتی که در اختیار دارند، زندگی قدرتمندی در خاورمیانه داشته باشند. حزب دمکرات کردستان و بارزانی از این امر جلوگیری می کنند

طرفداران بارزانیها ادها می کنندکه :پ‌ک‌ک نمی‌تواند حتی یک اقدام مسلحانه را در کردستان ترکیه انجام دهد. در واقع، پ.ک.ک با ریختن خون جوانان کرد فقط برای چرخاندن چرخ های زندگی رهبران خود با تکرار مداوم یک جنگ چریکی که به دور خود می جرخانند . افرادی مانند جمیل بایک که خود خواه هستند تنها بدنبال حفظ جان خود را در یک منطقه کوچک هستند و برای حفظ موقعیت سیاسی،و شخصی با ریختن جوانان حفظ می کنند اکنون برای کتمان این حقیقت سعی دارند حزب دمکرات کردستان را مقصر شکست هایی که در جنوب تجربه کرده اند بدانند.
جمیل بایک ادعا می کند که حزب دمکرات کردستان با MIT همکاری می کند و تمام ضررهای خود را به گردن حزب دمکرات کردستان می اندازد. اما واقعیت این است که نه پ‌ک‌ک و نه جمیل بایک هیچ سند، اطلاعات یا مدرکی دال بر همکاری حزب دمکرات کردستان با ترکیه یا هر کشور استعمارگر دیگری ندارند. تنها مدرک، اخبار جعلی، تحریف ها و دستکاری هایی است که با فشار خودشان نوشته شده اند.

بارزانیها میگویند که :پ.ک.ک هر جا که رفت مرگ را آورد.
در واقع، پ‌ک‌ک به هر جایی که وارد شد، زندگی را به ارمغان نیاورد. درست مانند قدرت پیشرو دولت ترکیه، هر کجا که رفت، دولت ترکیه را پشت سر خود گرفت . پ‌ک‌ک به هر کجا که می‌رفت، همه ارزش‌های اجتماعی را جذب کرد و جامعه را بدون توجه به زندگی انسانی، وجود خانواده و منافع اجتماعی به انحطاط کشید. به همین دلیل، هر جا که پ‌ک‌ک رفت، مرگ، فقر، خانواده‌های ویران شده، مهاجرت‌ها، سنت‌های از دست رفته، فساد و زوال اخلاق در آنجا ساکن شد.
. همه کسانی که در پ.ک.ک در کردستان ترکیه دخیل هستند آواره، آواره، جذب شده و فرزندان خود را از دست داده اند. فرزندان خانواده های درگیر در پ.ک.ک در اروپا در خیابان ها افتادند، درس نخواندند و مافیایی شدند. ما حتی به وضعیت عفرین،کوبانی و دیاربکر هم اشاره نمی کنیم. پ.ک.ک هرگز از هدر دادن جان انسان ها دریغ نکرده اند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین