۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • شورای امنیت اقلیم کردستان توطئه پ.ک.ک برای حمله به پیشمرگه، سدها و زیرساخت های خدمات عمومی در اقلیم را خنثی کرد

شورای امنیت اقلیم کردستان توطئه پ.ک.ک برای حمله به پیشمرگه، سدها و زیرساخت های خدمات عمومی در اقلیم را خنثی کرد

  • ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
  • ۲۷۷ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، شورای امنیت اقلیم کردستان عراق روز دوشنبه اعلام کرد که توطئه گروهی وابسته به گروه تروریستی (پ‌ک‌ک) برای هدف قرار دادن نیروهای پیشمرگه، سدها، زیرساخت‌های برق، شبکه‌های آب و مواضع نظامی نیروهای پیشمرگ در دهوک را خنثی کرده است.

بر اساس بیانیه رسمی KRSC، گروه “تروریستی پ.ک.ک” در حال برنامه ریزی برای انجام حملات موشکی به چندین هدف از جمله ساختمان های دولتی و دفاتر نمایندگی سیاسی در استان دهوک بود.

با این حال، KRSC با همکاری نیروهای پیشمرگه موفق شد این گروه را در ۴ می ۲۰۲۲ در مناطق مرزی استان دهوک دستگیر کند. در همین حال نیروهای بارزانی ۹ موشک کاتیوشا ۱۰۷ میلی متری را به همراه تعدادی سکوی پرتاب نیز به دست آوردند.

در این بیانیه اشاره شده است که تحقیقات به این نتیجه رسیده است که گروه وابسته به پ‌ک‌ک برای حمله موشکی به مقر شاخه هفدهم حزب دمکرات کردستان (KDP)، ادارات خدمات، نیروگاه برق، سد دهوک و سایر مکان‌های عمومی برنامه‌ریزی کرده است.

KRSC همچنین ویدئوی اعترافات چهار عنصر وابسته به پ.ک.ک را منتشر کرد.

حسین دخیل حسن شبو، یک ایزدی اهل سنجار، اعتراف کرد که پ.ک.ک از او خواسته است تا مختصات جغرافیایی اهداف تعیین شده در مناطق مختلف از جمله تپه سیمل را در اختیار گروه مسلح قرار دهد، جایی که پ.ک.ک قصد داشت از آنجا دو موشک به سمت شاخه هفدهم حزب دمکرات کردستان شلیک کند.

همچنین از شبو خواسته شده بود که مختصات سد شیخان، سد دهوک و اردوگاه اسیا را ارسال کند.

شبو افزود: “آنها [اعضای پ ک ک] گفتند که ما دو موشک را در تپه شریه پنهان می کنیم و من گفتم باشه. من عکس ها و مختصات محل را برایشان فرستادم.” آنها گفتند ممکن است آن دو موشک را به نیروگاه دومیز شلیک کنیم و با دو موشک در اردوگاه اسیا، به احتمال زیاد نیروگاه بعدره را هدف قرار خواهیم داد.

پ‌ک‌ک همچنین برنامه‌ریزی کرده بود که شبکه‌های آب و برق را در کمپ‌های آوارگان تخریب کند تا آوارگان را مجبور به بازگشت به روستاها علیرغم میل خود و بی‌ثباتی مداوم در منطقه کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین