۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

۳ شیوه تروریستی و احمقانه پ.ک.ک برای جذب و حفظ نیروی انسانی

  • ۲۹ بهمن ۱۴۰۲
  • ۸۵ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان:گروه تروریستی پ.ک.ک بعد از اینکه نتوانست‌ حمایت‌های‌ عمومی‌ کردهای‌ ترکیه‌ را برای‌ خود بسیج‌ نماید و از سوئی‌ نیروهای‌ امنیتی‌ ترکیه‌ در مبارزه بر علیه‌ تروریسم‌ و در مقابل‌ شیوه های‌ پ.ک.ک کاملاً حرفه‌ای‌ شده بودند، پ.ک.ک از سه‌ شیوه خشونت‌آمیز برای جذب و نگهداشت اعضای استفاده ‌نمود:

نخستین روش صورت بندی گروه های کوچک و انجام حملات بر علیه نیروهای امنیتی ترکیه از طریق مینهای  کنترل از راه دور بود. زیرا بر خلاف دهه ۹۰ سازمان نمیخواست خود را متعهد به درگیری مستقیم با نیروهای امنیتی  ترکیه کند. برای مثال در ۸ آوریل ۲۰۰۶ حملات پ.ک.ک در استان الازیغ بر علیه نیروهای نظامی ترک از طریق  مینهای کنترل از راه دور بود که به مرگ یک سرباز و یک سرگرد منجر شد. در ۲۳ ماه مه ۲۰۰۷ نیز با همین روش  در استان شیرناک ۶ سرباز کشته شدند.

دومین روش خشونت آمیز که مورد استفاده پ.ک.ک قرار میگرفت حملات در شهرهای بزرگ هدف قرار دادن  غیر نظامی ها به خاطر ارعاب آنها و شیوه ای برای مذاکره با دولت بود با استفاده از این روش یک ک سه هدف عمده  را تعقیب می کرد. کشتن غیر نظامی ها به ویژه در کلان شهرها بسط اقدامات رعب آور در تمام کشور و خسارت به  تسهیلات غیر نظامی ۷ نفر را در آنکارا به قتل رساند. در اجرایی کردن و عمومی با همین روش پ.ک.ک در ۲۲ مه  ۲۰۰۷ اقدامات خشن فوق سازمان جوانان پ ک ک شاهین های آزادی کردستان شروع به خرابکاری های گسترده در اماکن عمومی زدند.

– سومین روش پ ک ک کشتن اعضای اپوزیسیون در داخل خود سازمان بود. در ۱۷ جولای ۲۰۰۵ یکی از اعضای  کمینه اجرائی پ ک ک حسن اوزون که میخواست سازمان را ترک کند در اتریش به قتل رسید. در دیار بکر و در ۶  جولای ۲۰۰۵ حکمت فیدان مؤسس سابق حزب دموکراتیک خلق نیز توسط پ ک ک به قتل رسید. بنابراین عثمان  اوجالان برادر رهبر گروه از پ ک ک انشعاب و سازمان جایگزینی را به عنوان محافظین دموکراتیک کردستان تأسیس نمود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین