۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

حزب جلال طالبانی هم به پ.ک.ک/پژاک پشت کرد

  • ۲۹ بهمن ۱۴۰۲
  • ۹۱ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان: چندی پیش  رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه در یک کنفرانس خبری با ارسال پیامی قوی به اتحادیه میهنی کردستان (YNK) اعلام کرد اگر حمایت ازPKK، YPG و PYD را متوقف نکند، درهای مدارا را می‌بندد.

به نوشته روزنامه ملیت، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در یک کنفرانس خبری اظهار داشت که ترکیه دوست دوستان خود است. سفرهای متوالی وزیر امور خارجه، وزیر دفاع و رئیس سازمان اطلاعات ترکیه به عراق به رفع فضای منفی کمک کرده و تحولات خوبی بین دولت مرکزی عراق و اقلیم کردستان ایجاد شده است.

زمزمه های تغییر در موضع حزب  اتحادیه میهنی کردستان در برابر پ.ک.ک به گوش می رسد

ابتدا نیروهای آسایش سلیمانیه مانع برگزاری راهپیمایی گروه توگر در راستای حمایت از اوجالان شدند و رهبران مشترک انها را بازداشت کردند.

تحرک نیروهای پیشمرگ در نواحی قندیل به گوش می رسد

آنچه که مشخص شده نیروهای پیشمرگ سنگرهایی را در نواحی همجوار با پ.ک.ک به علت جنگ علیه داعش خالی کرده بودند را دوباره بازسازی خواهند کرد که این مناطق بخصوص در قندیل و اطراف قلادزه مطرح شده است و رفت و آمدهای اعضای پ ک ک با مانع  روبرو خواهد شد و اجازه به نهادهای وابسته به پ ک ک و پژاک داده  نخواهد شد که در منتطه سلیمانیه فعالیت داشته باشند.

همکاری سرویس اطلاعاتی ترکیه -میت با  حزب اتحادیه میهنی کردستان افزایش خواهد یافت

قبلا سطح تبادل  همکاری ها محدود بود و تنها کسانی در داخل حزب اتحادیه میهنی در قبال پول با میت ترکیه همکاری داشتند که عده ای از این طریق پول کلانی به جیب زدند و بخصوص در مناطق قندیل نیز عده ای توانستند که با میت همکاری کنند و پولی بدست اوردند و در حال حاضر شکار کادرهای پ ک ک -پژاک به یک منبع درآمدی در کردستان عراق تبدیل شده است و بنا به اخرین اطلاعات ابتدا میت به منبع مورد نظر تلفن می کرد و بعدا انها را به ترکیه دعوت می کردند و در صورت توافق همان ابتدا به انها مقداری دلار می دادند.

آنطور که روند پیش رود حزب اتحادیه میهنی راهی جز تسلیم و همکاری با ترکیه -میت ندارد. زیرا منافع اقتصادی و سیاسی حزب اتحادیه مینهی فراتر از  منافع آن  با  پ ک ک  است. ترکیه می تواند چیزهایی را به اتحادیه میهنی کردستان بدهد که پ ک ک نمی تواند انها را ارئه بدهد. پ ک ک تنها از موقعیت حزب اتحادیه میهنی کردستان برای فعالیت هایش در عراق -سوریه -اروپا و … استفاده می کند که در این توازن قدرت ما شاهد تغییراتی جدی هستیم و حملات نظامی گسترده تر نیز روی خواهد داد و پ ک ک کاملا در کوه محدود خواهد شد و تنها راهکار تغییر موضع بنیادین در پ ک ک است که آن هم بعلت عدم ملاقات با رهبر پ ک ک -عبداله اوجالان فعلا غیر ممکن است.

هدف نهایی ترکیه می خواهد با ضربه به پ ک ک و تضعیف کامل پ ک ک بعدا با اوجالان وارد مذاکره شود. زیرا ترکیه می داند زمانی می تواند از مذاکره با اوجالان بیشترین سود را ببرد که با پ ک ک تضعیف شده دست به مذاکره بزند و اوجالان مجبور شود برای نجات پ ک ک تصمیم مهم بگیرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین