۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • یادداشت مسعود بارزانی در واشنگتن پست و درخواست کمک جهانی

یادداشت مسعود بارزانی در واشنگتن پست و درخواست کمک جهانی

  • ۲۱ مرداد ۱۳۹۳
  • ۳۱۱ بازدید
  • ۰

«مردم اقلیم کردستان و عراق امروز از سوی سازمانی تروریست و متعصب که به دنبال تسلط بر خاور میانه است، مورد تهدید قرار گرفته اند. ما عزم داریم به کمک ایالات متحده و دوستانمان در سراسر جهان این تهدید را از بین ببریم.»

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی :«نیازی به توصیف خطر موجود نیست. تروریستهای مهاجم دولت اسلامی با هدف کنترل و تصرف بخش بزرگی جهان از سوریه به داخل عراق سرازیر شده اند. ممکن است آنها مقاصد دورتری از این تصرفات داشته باشند اما (فعلا) در مورد عراق و دیگر بخشهای خاور میانه و آسیای میانه این طور نیست.

سلاخی و تخریبی که در سوریه و بخشهایی از عراق صورت می گیرد، نمونه ای عیان از آن چیزی است که می تواند در صورت حکومت آنها بر هر بخشی از جهان در آنجا اتفاق بیفتد.

ما متحد وفادار آمریکا در منطقه هستیم و ما تنها نیروی با اراده و توانمند در صحنه را در اختیار داریم که می تواند جان هزاران نفر را از تهدیدی که این تروریستها با خود همراه آورده اند، محافظت کند. اما ما نمی توانیم این امر را به تنهایی انجام دهیم.

درست است که ریشه های این بحران سیاسی است و علت سربرآوردن نازیسم هم همین بود اما اتروریستها اکنون به یک نیروی عامل عملیات نظامی تبدیل شده اند و این بحران دیگر سیاسی نیست بلکه یک بحران امنیتی است و جهان باید برای جلوگیری از کشتار بی گناهان و به وقوع پیوستن نسل کشی اقدام کند. نباید فقط اهداف آنها در اربیل و کوههای سنجار را هدف قرار داد بلکه باید هر موقعیتی را که به تصرف تروریستها در آمده هدف قرار داد.

این درگیری باید از سوی جهان متمدن در هر مرحله ای پاسخ داده شود. هر چه زمان پاسخ به این جنگ به تاخیر بیفتد، مقابله با آن مشکل تر خواهد شد.

نیروی نظامی پیشمرگ ما پیشقراول جهان متمدن در جبهه ای طولانی هستند. ما قبلا هم در سالهای ۱۹۹۱ و ۲۰۰۳ در مقابل رژیم صدام حسین در کنار آمریکا ایستادیم و دوباره این کار را انجام می دهیم. به علت پیشرویهای سریع داعش، اکنون کردستان مرز طولانی ۶۰۰ مایلی با آنها دارد. و ما به شدت به کمکهای همانگ شده بیشتری نیاز داریم. امیدواریم حملات ایالات متحده آمریکا علیه مواضع تروریستها در روز جمعه آغاز این کمکها باشد.کمکهای اطلاعاتی آمریکا می تواند حملات غافلگیرانه و توانایی آنها را کم کند. تحویل سلاحهای سنگین به نیروهای پیشمرگ برای پیشروی در زمین به شدت مورد نیاز است.

تروریستها مقدار زیادی از سلاحهای ایالات متحده را نیروهای امنیتی عراق گرفته اند. با توسعه قلمرو آنها، تواناییشان در ترور مردمان دیگر، مغزشویی و عضوگیری مردان مناسب برای جنگیدن، توسعه منابع از طریق اخذ مالیات و کنترل منابع نفتی و گسترش شبکه های اطلاعاتی آنها افزایش می یابد.بنابر این هرچه توانایی آنها بیشتر شود شسکت دادن آنها سخت تر خواهد شد.

ما از دوستانمان در کنگره و کاخ سفید برای کمکهای آنها در سالهای گذشته قدردانی می کنیم. و درخواست کمک عاجزانه ما در زمان کنونی فقط به دلیل وضعیت اضطراری فعلی است.

هفته گذشته تروریستها تهاجمی را علیه شهرها و مناطقی از جمله سد موصل، شهرستان سنجار و شهر مرزی ربیعه که از سوی کردها محافظت می شود، آغاز کردند.

در طول قرنهای متمادی این منطقه از عراق ماوا و مسکن فرقه ها و آیینهای مختلف بوده است، اما دیگر این طور نیست. تروریستها در اولین اقدام خود مسیحیان را وادار کردند،اسلام بیاورند یا جزیه بدهند و گرنه عواقب مرگباری در انتظار آنها خواهد بود. آنهایی که تغییر دین ندادند به طور وحشتناک کشته شدند. برای اولین بار در تاریخ عراق، موصل از مسیحیان خالی شد. صدها هزار از مسیحیان و ایزدیان در خطر کشتار قرار دارند که بدون شک می توان این امر را نسل کشی خواند.

در همین حال اقلیم کردستان بر اثر پیشروی تروریستها در عراق و درگیریها در سوریه، بیش از یک میلیون آواره را پذیرفته است.

نیروی پیشمرگ با دشمنی روبه رو است که از سلاهای آمریکایی برخوردار است. ما به سلاحهای آمریکایی و دیگر دوستانمان نیاز فوری داریم. هر روز که تروریستها آزادانه عملیات انجام می دهند از دست رفتن جان عده بیشتری را به همراه دارد؛ ترور، تخریب و بحران انسانی در کوه در حال وقوع است.

همه ادیان، کشورها و جوامع باید در حمایت از تمدن و انسانیت فریاد برآورند. همه کشورهایی که می توانند کمک کنند قبل از همه آمریکا باید خطر فوری را درک کرده و بر اساس آن اقدام کنند. ما باید تروریستها را با حمایت هوایی و تجهیزات نظامی همین الان متوقف کنیم. ما می توانیم.»

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *