۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • گفتگوی بارزانی و داوداوغلو در مورد آینده ی کردها

گفتگوی بارزانی و داوداوغلو در مورد آینده ی کردها

  • ۳۱ تیر ۱۳۹۳
  • ۳۰۹ بازدید
  • ۰

 

وزیر امور خارجه ی ترکیه به بیان بخشی از گفتگوی خود و مسعود بارزانی در مورد نقش ترکیه در آنیده ی کردها، اشاره کرد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از آناتولی، احمد داوداوغلو وزیر امور خارجه ی ترکیه در یک سخنرانی در آنکارا، سفر اخیر مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق به آنکارا را مهم ارزیابی کرده و گفت:«جناب بارزانی به من گفت: ما برنامه ریزی در مورد آینده ی خودمان را با شما انجام خواهیم داد». وی افزود:«تاریخ را باید به درستی مطالعه کرد. مرحوم ملا مصطفی بارزانی در دهه ی ۱۹۶۰ میلادی برای بسیاری از سران دنیا نامه نوشت. جناب بارزانی در این مورد با من صحبت کرد و به من گفت؛ تنها کشوری که نامه را نگشوده و نخوانده به ملا مصطفی بازگردانده، ترکیه بوده است. ».
داوداوغلو در ادامه افزود:« جالب است بخشی از مخالفین ما به دنبال این هستند که در مورد کرکوک و موصل، ما را مقصر جلوه دهند و از ما حساب بخواهند. اما کسی که کرکوک و موصل را از دست داده ما نیستیم. ما در برابر وقایع عراق سکوت نکردیم و همه ی مردم عراق را دوست و برادر خود می دانیم. اما همین آقایان، که در حال حاضر از ما انتقاد می کنند، مدافع همان تفکراتی هستند که نامه ی یک همسایه را نگشوده و نخوانده دوباره به فرستنده باز می گرداندند و نمی خواستند بدانند در پیرامون آنها چه می گذرد». داوداوغلو در ادامه با کنایه، اکمل الدین احسان اوغلو نامزد مورد حمایت حزب جمهوری خلق و حزب حرکت ملی در انتخابات ریاست جمهوری را مورد انتقاد قرار داده و گفت:«این نکته ی جالبی است که فردی می خواهد رئیس جمهور جمهوری ترکیه شود اما خیلی راحت در مورد تحولات منطقه به ما می گوید: به مسائل داخلی اعراب کاری نداشته باشید. اگر همین فرد، سری به گازی عنتاب و کلیس می زد و در اردوگاه آوارگان سوری، هزاران کودک یتیم و زن بیوه ی سوری را مشاهده می کرد که از ظالمین گریخته و به ما پناه آورده اند، باز هم می توانست چنین مواضعی بگیرد؟ آیا در این صورت می توانست در جهان باقی، با پدر بزرگوار خود جناب احسان افندی محشورشود؟ این ها سوالاتی است که همه باید به آنها پاسخ دهند».
مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق چند روز پیش در سفر به آنکارا، همراه با وزرای پیشمرگ، کشور و رئیس دیوان ریاست اقلیم، با رئیس جمهور، نخست وزیر و وزری امور خارجه ی ترکیه به صورت جداگانه دیدار کرد و جزییات این دیدارها در رسانه های ترکی و کُردی بازتاب پیدا نکرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین