۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

کُردهای ترکیه قربانی دولت موازی

  • ۱۰ آذر ۱۳۹۲
  • ۳۰۳ بازدید
  • ۰

رهبر حزب صلح و دموکراسی پیروان فتح الله گولن را یک دولت موازی دانست که در همه ی تصمیمات دولت اردوغان دخالت می کند.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از T24: صلاح الدین دمیرتاش درباره ی مذاکرات صلح بین ترکیه و پ.ک.ک گفت: «در بسیاری از مقاطع و به ویژه طی سالیان اخیر، کُردها در ترکیه قربانی رقابت قدرت بین اردوغان و گولن شده اند. جماعت گولن آن قدر در نهادهای حکومتی و اجرایی ریشه دوانده اند که حتی در تصمیمات استانداری ها نیز دخیل هستند و کسی بدون مشورت با آنان اقدامی انجام نمی دهد. این یک رقابت خطرناک است که ترکیه را به میدان جنگ و محاربه ی آنها تبدیل کرده و برای ما مشکلات بسیاری به وجود آورده است.»
وی در ادامه افزود: «اگر پیش تر دولت موازی در ترکیه با نام دولت در سایه و باند پنهان قدرت شناخته می شد، امروزه کاملاً به شکل آشکار عمل می کند و بیش از ده هزار فعال سیاسی کُرد به خاطر رقابت های اردوغان و گولن و نفود پیروان فتح الله گولن در نهادهای قضایی و امنیتی زندانی شدند. با این حال ما در مذاکرات صلح نه با جماعت گولن بلکه با دولت ترکیه طرف هستیم و غیر از آنان با شخص و گروه دیگری صحبت نمی کنیم.»
دمیرتاش در پایان به این موضوع اشاره کرد که حتی فرمانداران و روسای دانشگاه های ترکیه در همه ی تصمیمات اداری و اجرایی خود از گولن پیروی می کنند و این موضوع می تواند دموکراسی ترکیه را تهدید کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین