۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

کشته شدن ریزان جاوید همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد!

  • ۱۸ مرداد ۱۴۰۲
  • ۹۶ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان : یک سال از هلاکت یوسف ربانی با نام سازمانی ریزان جاوید گذشت اما گروهک تروریستی پ.ک.ک و پژاک راجع به نحوه و افرادی که در کشتن نامبرده دست داشتند بیانیه ای صادر نکرده و سکوت اختیار کردند که سوالاتی را در اذهان عمومی ایجاد کرده است!

-ریزان جاوید چرا و به چه بهانه ای به سوریه فرستاده شد؟
– اگر توسط میت کشته شده است چه کسانی اطلاعات راجع به او را به میت دادند؟
-چند نفر دستگیر شدند؟ چرا که پ.ک.ک قول داده بود که عاملان کشتن ریزان جاوید را فاش کند اما علی رغم گذشت یک سال خبری نشد؟
-حال اینکه او از طرف اهالی قامیشلو ناشناخته بود. پس کسانی که اطلاعات را به میت داده اند از درون پ.ک.ک بوده اند.
-این افراد درون پ ک ک چرا او را تصفیه کردند؟! زیرا قبلا ریزان جاوید می خواست به بریار گابار (عضو مجلس پژاک که در اربیل بسر می برد ملحق شود )و انها درصدد بودند که با حمایت بارزانی یک گروه جدید (آلترناتیو پژاک )تاسیس کنند.
سوالاتی بیشتری مطرح هستند که پ ک ک انها را نادیده می گیرد.
کشته شدن ریزان جاوید در شهر قامیشلو همچنان در هاله ای از ابهام هست. زیرا کشته شدن وی مشکوک است و در این باره بابا شیخ نصیری از مدیران گروهک تروریستی دمکرات کردستان ایران اظهار نظراتی کرده است
بابا شیخ نصیری، از اعضای سابق گروهک تروریستی دمکرات کردستان ایران اظهار داشت که اعزام یکی از مدیران ارشد پژاک به سوریه توسط پ‌ک‌ک و کشته شدن وی در آنجا شبهه‌ها را برانگیخته است و کاملا مشکوک است.

پ.ک.ک سال گذشته اعلام کرده بود که ریزان جاوید در شهر قامشلو کشته شده بود. با این حال، از آنجایی که ریزان جاوید در گذشته انتقادات شدیدی از پ‌ک‌ک کرده بود و وی خواهان مستقل بودن پژاک بود و بشدت از مداخلات پ ک ک در فعالیت های پژاک عاجز بود و حتی خواسته بود که از پ ک ک استعفا بدهد، در سال ۲۰۱۹ پ‌ک‌ک با فشار از او خواست تا با حضور در تلویزیون نوروز (newroz tv) به دیگر احزاب کرد حمله کند که طبق برنامه پ ک ک ریزان جاوید با یک برنامه از قبل اماده شده(بصورت پاکت) در کوه با قالب گفتگویی روتین حرف هایی را گفت و به دیگر احزاب حمله کرد. اصل تضاد در اینجا بود که مدتی قبل ریزان جاوید از اتحاد گروه های تروریستی ایرانی دم می زد و بعد از مدتی دوباره به انها حمله ور شد و همه انها را مزدور دشمن خطاب کرد.

بابا شیخ نصیری گفته است که : ریزان جاوید اهل شهر مهاباد در کردستان ایران بود. وی بعد از استعفای اجباری از پژاک چند سال از نظر روحی در بحران بود و پ.ک.ک را در تفکرش ترک کرده بود. پس از آن، پ.ک.ک چند نفر را برای مصاحبه با او به خنره فرستاد. مخصوصاً ریزان جاوید را وادار به صحبت کردند، به طوری که سایر گروهک های تروریستی را متهم می کرد و همه آنها را خائن می پنداشت.

نصیری توضیحات خود را اینگونه ادامه داد: «بعد صدایش قطع شد و از سرنوشتش خبری نبود. اکنون اعلام شده که وی کشته شده اما این خبر حاوی تناقضات فراوانی است. جاوید یکی از مدیران ارشد پژاک بود. سپس باید سوال زیر مطرح شود؛ او در قامشلو چه می کرد؟ چرا MIT ترکیه او را هدف قرار داد؟ یا این اقدام کار مشترک MIT و اطلاعات ایرانی است؟ یا این که تصفیه داخلی در پ.ک.ک بود؟

بابا شیخ نصیری در پایان گفته خود به موارد زیر توجه کرد: «از این دست نوع تصفیه ‌ها در گذشته در داخل پ‌ک‌ک زیاد بوده است. مدیران خود پ.ک.ک نیز این را به وضوح توضیح می دهند. در گذشته کسانی را که از پ.ک.ک فرار کرده بودند و بعداً به حزب کمونیست پیوستند پ ک ک همه انها را تیرباران کرد. احتمال زیادی وجود دارد که ریزان جاوید نیز شرایط مشابهی را پشت سرگذرانده است. زیرا ریزان جاوید برای مدت طولانی به PKK مشکوک بود و شیوه های مدیریت پ ک ک را قبول نمی کرد و به همین علت کار تصفیه ریزان جاوید کار PKK است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *