۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • کردهای ترکیه در برابر فاشیسم تسلیم نمی شوند

کردهای ترکیه در برابر فاشیسم تسلیم نمی شوند

  • ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
  • ۲۶۸ بازدید
  • ۰
دمیرتاش، سیاست های اردوغان و حزب عدالت و توسعه را عامل تقویت گفتمان فاشیسم دانست.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی  به نقل از شبکه ی تلویزیونی IMC صلاح الدین دمیرتاش رهبر حزب دموکراتیک خلق ها و نامزد مورد حمایت پ.ک.ک در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه، دقایقی پیش در جمع هواداران خود در هاتای سخنرانی کرد. دمیرتاش در این استان مرزی که در نزدیکی سوریه قرار دارد، از سیاست های دولت اردوغان در حوزه ی سوریه انتقاد نموده و اعلام کرد که داعش و دیگر گروه های افراطی با برخورداری از حمایت های ترکیه، به کردها و اعراب سوریه حمله ور شده اند.
وی در ادامه افزود:«اصرار هیتلر بر برتر دانستن یک قوم یا یک ملت یگانه، جنگ جهانی دوم را رقم زد و جان میلیون ها نفر را گرفت. در ترکیه نیز بارها این شعار را تقلید کرده و فاشیسم را ستودند. در کودتای نظامی سال ۱۹۸۰ میلادی، ژنرال کنعان اَورن از هر زمان دیگری بیشتر و قاطعانه تر با کردها مبارزه کرد و به دنبال آن بودند تا همه ی مردم ترکیه خود راترک بنامند. اما فکر نکنید که عمر فاشیسم در ترکیه پایان یافته است. در همین دوران کنونی و در حزب عدالت و توسعه، باز هم گفتمان فاشیسم و تبعیض قومی در جریان است. اردوغان به گونه ای از شعار تک ملت و تک زبان دفاع می کند که گویی غیر از این هیچ راه دیگری برای اداره ی ترکیه وجود ندارد. آنان می خواهند ما کُرد بودن خود و گذشته ی فرهنگی و تاریخی خود را انکار کنیم. اما کردهای ترکیه در برابر فاشیسم تسلیم نمی شوند. ما وجود داریم و کسی نمی تواند زبان و فرهنگ و تاریخ ما را انکار کند».
دمیرتاش در ادامه در مورد رویکردهای مذهبی و دینی اردوغان نیز گفت:«من شخصا یک مسلمان شافعی هستم و بسیار ناراحتم از این که اردوغان با دفاع از سنی های حنفی و شافعی، تلاش می کند حقوق علویان را پایمال کند. ما معتقدیم که همه ی ادیان، مذاهب و زبان ها، باید در ترکیه از حقوق همسان برخوردار باشند».
دمیرتاش در پایان اردوغان را به سوءاستفاده از اموال دولتی در تبلیغات انتخاباتی متهم نموده و اعلام کرد که پس از انتخابات از مدیر مجموعه ی رسانه ای دولتی تی.آر.تی شکایت می کند چرا که او هشت شبکه ی تلویزیونی و چندین پایگاه اینترنتی و رادیویی را به تبلیغ برای اردوغان اختصادی داده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین