۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • کردهای ترکیه در انتخابات پیش رو ابتکار عمل را به اوجالان می سپارند

کردهای ترکیه در انتخابات پیش رو ابتکار عمل را به اوجالان می سپارند

  • ۱۱ اسفند ۱۳۹۲
  • ۳۴۳ بازدید
  • ۰

احمد ترک بر این باور است که پیروزی قاطعانه ی حزب صلح و دموکراسی، موجب آن می شود که اوجالان رد مذاکره با دولت ترکیه از توان بیشتری برخوردار باشد.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی :احمد ترک سیاست مدار کُرد ترکیه و نماینده ی شهر کردنشین ماردین در گفتگو با فرات نیوز به تبیین استراتژی حزب صلح و دموکراسی در انتخابات پیش رو پرداخت. وی که در حوزه ی انتخابیه ی ماردین و برای به دست آوردن پست شهرداری مرکزی این شهر وارد میدان رقابت شده، در مورد اهداف کردهای نزدیک به اوجالان در رقابت های پیش رو گفت:« ما به طور علنی و آشکار اعلام کرده ایم که هدف اصلی ما ایجاد خودگردانی دموکراتیک کردستان ترکیه است و از بیان این موضوع ابایی نداریم. ما می خواهیم به شکل گام به گام پیش برویم و لازم می دانم خطاب به همه اعلام کنم که انتخابات پیش رو برای ما، صرفا به معنی تلاش برای کسب پست شهرداری نیست. بلکه آرای کردها به حزب ما موجب آن می شود که دست جناب اوجالان در مذاکره با دولت بازتر باشد و هر اندازه که آرای بیشتری کسب کنیم، ایشان هم به شکل راحت تری می تواند با حکومت مذاکره کند و به عبارتی دیگر کردهای ترکیه در انتخابات پیش رو ابتکار عمل را به اوجالان می سپارند».
وی در ادامه افزود:«من تاکنون شش بار به عنوان نماینده به مجلس رفته ام و از سال ۱۹۷۳ تاکنون به طور جدی در میدان فعالیت سیاسی و حزبی حضور دارم. رفیق عزیزم جناب سری ثریا اُندر پس از ملاقات با جناب اوجالان نزد من آمد و اعلام کرد که ایشان سلام رسانده اند و گفته اند که به احمد ترک بگویید که انتظار دارم در ماردین نامزد شده و در کسب آرای مردم رکورد بشکند. من نیز بنا به توصیه ی ایشان، این تکلیف را پذیرفتم و بر این باورم که با اختلاف آرای جدی، شهرداری ماردین را به دست می آوریم».
احمد ترک در پایان به این موضوع اشاره کرد که ماردین شهر کردها، ارامنه، آشوریان و اعراب است و این شهر تاریخی می تواند به یکی از مهم ترین پایتخت های خاورمیانه تبدیل شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین