۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • پ.ک.ک طرفداران بارزانی را به قتل رساند

پ.ک.ک طرفداران بارزانی را به قتل رساند

  • ۴ تیر ۱۳۹۲
  • ۳۰۵ بازدید
  • ۰

شاخه‌ی نظامی PYD موسوم به YPG زیر شاخه ی سوری pkk با در نتیجه‌ی حمله به ۲ منزل روستایی در تل‌غزال کوبانی (عین‌العرب)، ۳ تن را کشته و ۵ دیگر را نیز مجروح کرده است. برخی از منابع خبری در کوبانی، کشته‌شدگان را عضو حزب الپاتی (شاخه‌ی حزب دمکرات کردستان عراق در سوریه) معرفی کرده‌اند.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی :اختلافات میان حزب الپارتی و گروهک تروریستی پ ی د به اوج خود رسیده است . مردمان روستای تل غزال از همان ابتدای شروع بکار پ‌ک‌ک در سوریه و در دورانی که شخص عبدالله اوجالان (سرکرده‌ی دربند فرقه‌های پ‌ک‌ک و دیگر زیرشاخه‌هایش) در پایتخت سوریه بسر می‌برد، هیچ رابطه‌ی خوبی با اعضای این فرقه نداشته و همیشه کوشیده‌اند خود را از آنها دور نگه دارند. چون راهکارها و عملکرد این فرقه را کاملاً کُردستیزانه می‌دانند.

گزارشات رسیده حاکی از آن است ، چند عضو مسلح این فرقه به این روستا مراجعه کرده‌اند و گفته‌اند که براساس گزارشات واصله،‌ شما (اهالی روستا) به کار کشت و تولید مواد مخدر مشغول هستید و ما باید خانه و مزارع شما را بازرسی کنیم. در مقابل اعضای این خانواده‌ها در روستای مذکور این سخنان را مشتی افترا و تهمت قلمداد کرده و به اعضای این فرقه‌ اجازه‌ی ورود به خانه و مزارع خود را نداده‌اند که در نتیجه‌ی این مقاومت، اعضای مسلح پ‌ک‌ک در سوریه نیز بلافاصله سه نفر از اعضای این دو خانواده بنام‌های محمد احمد شاهین، هیوی محمد و احمد فرزند هیوی را کشته و ۵ تن دیگر از اعضای همین خانواده‌ها را زخمی کرده‌اند.

گفتنی است روستای تل‌غزالی از قدیم طرفدار خانواده‌ی بارزانی بوده‌اند و اکنون نیز عضو شاخه‌ی این حزب در سوریه (الپارتی) هستند و یکی از احزابی که شاخه‌ی نظامی پ‌ک‌ک در این کشور کاملاً با آن سرمخالفت و دشمنی دارد؛ همین حزب است. چون پ‌ک‌ک و زیرمجموعه‌هایش از روز اول و در مرحله‌ی شستشوی مغزی، به آنها تزریق می‌شود که خانواده‌ی بارزانی خائن و دشمن کُردها هستند و هیچ کار ارزشمندی برای کُردها انجام نداده‌اند. از اینرو اعضای پ‌ک‌ک تا این حد با طرفداران بارزانی در سوریه سر ناسازگاری و دشمنی دارند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین