۳۰ فروردین ۱۴۰۳

پ ک ک در پی شروع جنگ و خونریزی

  • ۱۳ آذر ۱۳۹۲
  • ۲۰۱ بازدید
  • ۰

جنگ و خونریزی تنها عامل موفقیت پ ک ک در عرصه جهانی می باشد ، پ ک ک با مانور تبلیغاتی و سوء استفاده از کشته شده گان خود می توانند احساسات و هیجانات مردم کُرد را به بازی گرفته و عرضه اندام نماید.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : گروهک تروریستی پ ک ک به این موضوع کاملاً واقف می باشد که بدون خونریزی و قتل و کشتار نمی توانند برافکار عمومی اثر گذار باشد. پ ک ک از آغاز مذاکرات صلح و آشتی شکستی جدیدی را تجربه می کند. سران پ ک ک اکنون به نتیجه رسیده اند که از فهم و شعور سیاسی برخوردار نبوده و عرصی سیاسی با ایدئولوژی آنان هم خوانی نداشته بنابراین بدنبال سر گیری جنگ و خونریزی هستند.
جمیل باییک یا همان همه وال جمعه از سرکردگان ک.ج.ک. که از همان آغاز مذاکرت اوجالان و اردوغان در زندان امرالی با آن مخالف بود دیروز در آخرین مصاحبه خود باز هم تهدید کرد که خواهان جنگ است.

جمیل باییک که براساس اسناد افشا شده عامل سازمان مافیایی ارگنکون در پ ک ک است و منافع خشوئنت طلبان در ارتش و میت را تامین می کند پس از مذاکرات در داخل پ ک ک علیه اوجالان موضع می گیرد و او را به خیانت متهم می نماید.

باییک اعلام کرد ترکیه باید تا بهار سه شرط را اجرا کند در غیر این صورت جنگ را آغاز خواهد کرد. شرط اول وی تغییر در شرایط زندان اوجالان و بهبود آن است و این صرفا برای سرپوش گذاشتن بر اختلافات و انحراف افکار عمومی است.

شرط دوم اعلام رسمی مذاکرات در چارچوب قانونی است تا جنبه مشروعیت به خود بگیرد. باییک شرط سوم را نیز حضور و نظارت یک طرف سوم اروپایی در مذاکرات اعلام کرده است.

جمعه می داند این شرایط امکانپذیر نیست لذا آن را بهانه ای برای از سرگیری خشونت قرار می دهد. اگر پ ک ک جنگ نکند به تدریج از بین خواهد رفت یعنی خشونت موتور حرکت آن است لذا سرکرده های آن فقط بر طبل جنگ می کوبند.

افزایش روند تسلیم اعضای آن یکی از نشانه های افول آن در زمان عدم خشونت است

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *