۱۰ فروردین ۱۴۰۳

عملکرد اوجالان از دید رقیب اصلی وی

  • ۱۳ آذر ۱۳۹۲
  • ۱۹۵ بازدید
  • ۰

ایدئولوژی و خط فکری خود محوارنه عبدالله اوجالان تا کنون جزء قتل و عام کُردها ثمری دیگر نداشته و رفتارهای تروریستی پ ک ک و زیر شاخه های آن آرامش و امنیت را از خانواده های کُرد سلب کرده است.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی :عبدالله اوجالان از همان روزهای شروع، تمامی مخالفان خود را با طروق مختلف از سر راه برداشت که یکی از آنها، کمال بورکای بود که پس از سه دهه دوری از کشورش، باردیگر به میدان سیاست ترکیه وارد شد و دوباره به اصلی‌ترین رقیب کُردستیز کُردها در ترکیه ( عبدالله اوجالان)تبدیل شده است.
بورکای در آخرین گفتگوی خود با رسانه‌ها گفته، اوجالان تا قبل از دستگیریش از استقلال و کردستان بزرگ سخن می‌گفت، اما پس از دستگیریش و زندانی شدن در جزیره‌ی امرالی، در افکار و سیاست‌های خود، چرخشی ۱۸۰ درجه‌یی را تجربه کرد و حال مشغول تبلیغ الگو و قالب توخالی و ناکارآمدی به نام خودمختاری دمکراتیک است که هیچ فایده‌یی برای کُردها ندارد. اوجالان حق ندارد که در این مسیر با افکار تحریف شده‌ و جعلی خود به کُردها ضربه بزند.
بورکای در ادامه‌ی سخنانیش حزب صلح و دمکراسی)شاخه‌ی شهری پ‌ک‌ک( را نیز به شدت مورد حمله و انتقاد قرار داد و گفت:«این حزب دارای جسمی قوی و تنومند است؛ اما کله بسیار کوچکی دارد و سرکردگان آن دارای بنیه‌ی فکری و علمی نیستند و فقط بعنوان مرید، دستورات اوجالان را عملی می‌کنند. با این روش نام آنان مطرح شده است. این افراد به قدری از افکار و عواطف ملت خود دور افتاده‌اند که حزب عدالت و توسعه به سادگی خلاً موجود را پر کرده و آرایی که آنها می‌توانستند از آن خود کنند را از آن خود کرد«.
وی از سیاست‌های مداخله‌جویانه‌ی پ‌ک‌ک با تأسیس فرقه‌های گوناگون براساس خط‌ مشی و ترواشات فکری اوجالان برای کشورهای همسایه به شدت انتقاد کرد و خود را مخالف سرسخت این روش که به نظر وی نوعی استعمار است، اعلام کرد و درخصوص وضعیت شمال سوریه هم گفت:« پ‌ی‌د )شاخه‌ی پ‌ک‌ک در شمال سوریه(، در راستای اهداف حکومت مرکزی دمشق فعالیت می‌کند و چنین سیاست خطرناکی، فرمول نابودی کُردها در این کشور است. من مخالف این هستم که پ‌ک‌ک اراده ی کردهای کشورهای دیگر را نادیده گرفته و با ایجاد فرقه‌هایی همچون پژاک و پ‌ی‌د، برای آنها تعیین تکلیف کن

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *