۹ فروردین ۱۴۰۳

پ.ک.ک اعضای داعش را آزاد کرد

  • ۱۹ دی ۱۴۰۱
  • ۲۰۸ بازدید
  • ۰

سازمان تروریستی پ.ک.ک ۲۹۰ نفر از جمله اعضای داعش را که در کمپ هول در شمال شرق سوریه بازداشت شده بودند، آزاد کرد.

به گزارش انجمن بی تاوان، بر اساس اطلاعات به دست آمده از منابع محلی، این سازمان تروریستی ۷۰ خانواده را که تعداد آنها به ۲۹۰ نفر می رسید، در ازای ضامن قبایل عرب ساکن در منطقه، از کمپ هول خارج کرد.

بر اساس اطلاعات به دست آمده از منابع موثق، تعداد زیادی از اعضای داعش و خانواده هایشان در میان آزاد شده ها هستند.

هفته گذشته این سازمان اعلام کرد که ۶۳۱ نفر را که به عنوان همدستان گروه تروریستی داعش شناخته شده بودند، از محل بازداشت خود تخلیه کرده است.

این سازمان که به روند تخلیه خود ادامه می دهد، پیش از این نیز روندهای مشابهی را دنبال کرده و صدها نفر از جمله اعضای داعش را آزاد کرده است.

پ.ک.ک برخی از اعضای داعش و خانواده های آنها و همچنین غیرنظامیانی را که از درگیری با اعضای سازمان تروریستی داعش در دیرالزور فرار می کنند، در اردوگاهی که در شهر هول در آوریل ۲۰۱۷ ایجاد کردند، نگهداری می کند.

در کمپ غیرنظامیان بازداشت شده توسط این سازمان در شرایط غیر انسانی اسکان داده می شوند.

سینک و کابین دوش غیربهداشتی، چادر پاره شده، غذای تاریخ مصرف گذشته، نبود دارو برای مبتلایان به بیماری های مزمن و عدم رسیدگی به بیمار از عمده ترین مشکلات این کمپ است.

سازمان ملل متحد (سازمان ملل) و سازمان‌های غیردولتی بارها هشدار می‌دهند که وضعیت بشردوستانه در هول کمپ در حال بدتر شدن است و خواستار دسترسی به مراکزی هستند که شبه‌نظامیان داعش در آن نگهداری می‌شوند.

طبق گزارش سازمان ملل، ۷ تا ۸ برابر افراد بیشتری در هول کمپ که ۱۰ هزار نفر ظرفیت دارد نگهداری می شوند که اکثریت آنها را زنان و کودکان تشکیل می دهند.

هول کمپ چندین هزار جنگجوی تروریست خارجی از حدود ۵۰ کشور و همچنین تعداد زیادی تروریست سوری و عراقی دارد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *