۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • ۱۰ میلیون دلار از بودجه «مدیریت خودگردان» ناپدید شده است/یکی از متهمان از کادرهای پ.ک.ک است

۱۰ میلیون دلار از بودجه «مدیریت خودگردان» ناپدید شده است/یکی از متهمان از کادرهای پ.ک.ک است

  • ۲۰ دی ۱۴۰۱
  • ۲۲۷ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، اداره خودمختار، سلمان بارودو، رئیس اداره اقتصادی و کادر گروه تروریستی پ‌ک‌ک مسئول این مرجع موسوم به سرحد را به دلیل ناپدید شدن بیش از ۱۰ میلیون دلار از کار برکنار کرد.

یک منبع آگاه از «شورای اجرایی اداره خودمختار» در رقه به وب‌سایت تلویزیون سوریه گفت: «تصمیم برکناری سرحد و بارودو از سمت‌های خود پس از ناپدید شدن بیش از ۱۰ میلیون دلار از بودجه اداره خودمختار اتخاذ شد. به پیشنهاد آنها به سرمایه گذار داخلی با هدف واردات انواع مواد و ماشین آلات صنعتی از خارج از کشور تحویل داده شد.

این منبع توضیح داد که «کادر سرحد مبلغی را به شرکت الحسن که متعلق به (احمد الحسن)، یکی از بازرگانان بزرگ شمال شرق سوریه است – و از عفرین در حومه حلب می‌آید، پرداخت کرده است.

منابع تلویزیون سوریه نشان می‌دهند که «این کارخانه در واقع متعلق به اداره خودمختار است که برای راه‌اندازی کارخانه و تأمین امنیت ماشین‌آلات صنعتی به شرکت (الحسن) متکی بود.» اگرچه این شرکت به فعالیت های تجاری خود در منطقه ادامه داد، اما در میان صحبت های سرمایه گذار در مورد کلاهبرداری توسط بازرگانان خارجی، این مبلغ از دست رفت، زیرا شرکت وی در اروپا و چین شعبه دارد.

یکی از متهمان یکی از کادرهای پ.ک.ک است.
در اوایل دسامبر، اداره خودمختار دکتر شوقی محمد را به عنوان رئیس اداره اقتصادی منصوب کرد تا جانشین سلمان بارودو شود که سال‌ها قبل از برکناری او بدون صدور هیچ تصمیم رسمی از سوی اداره خودمختار، در همین سمت بود.

کادر (سرحد)، یکی از بستگان جمیل بایک، یکی از برجسته ترین رهبران “پ ک ک”، بر پرونده اقتصادی در شورای اجرایی اداره خودمختار نظارت می کرد و مسئول واقعی تمام تصمیمات مربوط به اقتصاد به حساب می آمد.

ناپدید شدن این مبلغ هنگفت خشم مقامات پ ک ک را برانگیخت و آنها تصمیم گرفتند (سرحد و بارودو) را از پرونده اقتصادی در انتظار بررسی و فاش کردن جزئیات روند تحویل پول و نحوه گم شدن آن حذف کنند.

این منبع معتقد است که «پرداخت مبلغی بیش از ۱۰ میلیون دلار به یک تاجر محلی، صرف نظر از اینکه چقدر به اداره خودمختار نزدیک باشد، بدون تأیید رهبران پ‌ک‌ک که بر پرونده اقتصادی شمال شرق سوریه نظارت می‌کنند، امکان‌پذیر نیست، و بنابراین مسئولیت بر عهده این نهاد است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین