۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • پ‌ک‌ک و پژاک در دست روسیه علیه ترکیه

پ‌ک‌ک و پژاک در دست روسیه علیه ترکیه

  • ۶ بهمن ۱۳۹۲
  • ۱۸۱ بازدید
  • ۰

گروهگ تروریستی پ ک ک با تغیر خط و مشی خود اینبار تصمیم گرفته است تا ابزار دست روسیه شود.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی :اخیراً مجری تلویزیون روسیه سفری به قندیل داشته و با جمیل بایک سرکرده‌ی پ‌ک‌ک مصاحبه‌یی انجام داده است. خبرنگار شبکه‌ی یک روسیه با جمیل بایک درخصوص رخدادهای اخیر و به ویژه اشتباه ترکیه در سوریه مصاحبه‌یی انجام داده که در آن مداخله‌ی ترکیه در امور سوریه از نظر طرفین به یک اشتباه تاریخی و جبران‌ناپذیر تعریف شده است.

بدنبال ایجاد تنش‌های جدید در ترکیه و مداخله‌ی این کشور در امور سوریه که مصادف بود با عقب‌نشینی اعضای پ‌ک‌ک به شمال عراق و روند مذاکرات با این فرقه، تاحدودی معادلات و فرمول‌های سیاسی منطقه دستخوش تغییر شدند. از آن جمله روابط روسیه و ترکیه است که همین مصاحبه که با بایک صورت گرفته خود حاکی از حمایت روسیه از پ‌ک‌ک علیه ترکیه است.

در این مصاحبه بایک وضعیت کنونی را جنگ جهانی سوم خوانده و با نظر خبرنگار درخصوص نقشه‌ی جدید خاورمیانه که آمریکا از اوایل دهه‌ی نود میلادی طراحی کرده، هم‌فکر و هم‌نظر است. درضمن معتقد است خاورمیانه ستون فقرات دنیا و کردستان هم ستون فقرات خاورمیانه است. البته هیچ توجیه و یا دلیل منطقی برای این حرف‌ها وجود ندارد و معمولاً سرکردگان این فرقه و زیرشاخه‌های دیگر آن همچون پژاک، هرچی دوست داشته باشند به زبان می‌رانند و اصلاً اهمیتی هم ندارد که صحت گفته‌هایشان زیرسؤال برود، چراکه خود آنها نیز بر این موضوع واقفند که آنچه می‌گویند تنها یک مشت حرف بی‌منظق و اساس است و هیچ ارزشی هم ندارد. اما در چنین وضعیتی، پ‌ک‌ک باید آب به آسیاب برخی دیگر بریزد.

قابل ذکر است که از بدو تأسیس این فرقه تاکنون، مدام بازیچه‌ی دست طرف‌های معادله در منطقه و جهان بوده و گویا اینبار هم این معادله به سویی دیگر تمایل پیدا کرده است. آنچه طی این صدسال احزاب و فرقه‌ها در این منطقه متصدی انجام آن بوده‌اند، تنها وظیفه‌یی در قالب اهرم فشار بوده که توسط دیگران به آنها محول شده و هربار هم به آسیاب یکی یا چند تن از آنها آب ریخته‌اند .

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *