۲۸ فروردین ۱۴۰۳

پیروز نبرد پ.ک.ک با ترکیه!

  • ۲ تیر ۱۴۰۱
  • ۲۹۲ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان : در جریان جنگ خندقها در سال ۲۰۱۵ نیز ویرانی بزرگی را به مردم کردستان ترکیه تحمیل کرد.
کمیته مرکزی PKK اخیرا با صدور بیانیه‌ای بسیار عجیب گفته: “گریلاها، دولت ترکیه را دیوانه کرده‌اند به طوری که ارتش ترکیه نمی تواند در شمال عراق قدم از قدم بردارد و این یک دستاورد مهم برای کوردها محسوب می شود”.!
در بیانیه کمیته مرکزی PKK آمده است که دولت ترکیه اکنون در زاپ زمین‌گیر شده است و در نتیجه حملات عناصر آنها، ارتش ترکیه نه می‌تواند پیشروی کند و نه عقب‌نشینی! اما PKK در واقع چه کسی را دیوانه کرده است؟! ترکیه یا کوردها ویا کردهای کردستان عراق را؟
با گذشت زمان، گستره حملات ترکیه در اعماق اقلیم کوردستان افزایش می‌یابد و PKK باعث می‌شود تا ارتش ترکیه به مناطق وسیع‌تری نسبت به قبل حمله کند، اگر وضعیت به همین منوال ادامه پیدا کند، انتظار می رود که ترکیه ۵۰ درصد از خاک اقلیم کردستان را اشغال کند، در چنین شرایطی کسی که گیر افتاده و ناتوان از حرکت است، نه راه پس دارد و نه راه پیش، اقلیم کوردستان و کوردها هستند نه دولت ترکیه!
PKK تلاش زیادی می کند تا خدمات ارزنده خود به دولت ترکیه را در پشت رسانه های تبلیغاتی خود پنهان کند و با عبارات ( ارتش دشمن اشغالگر را شکست دادیم… هواپیماهای دشمن اشغالگر را سرنگون کردیم… سربازان ترک را کشتیم… دولت ترکیه در آستانه فروپاشی است…) تلاش می کند عقب نشینی های خود را پنهان کند و بر شکست ها، ناکامی ها و عقب نشینی های خود سرپوش بگذارد.
بر هیچ کوردی پوشیده نیست که PKK در جریان جنگ خندقها در سال ۲۰۱۵ ویرانی بزرگی را به شمال کوردستان تحمیل کرد و خیلی از روستاها و مناطق این بخش از کوردستان، خالی از سکنه شدند. در غرب کوردستان نیز بزدلانه عفرین، کوبانی و سری کانی را تحویل ترکیه دادند و اکنون این تجربه در جنوب کوردستان نیز در حال تکرار است. بسیاری از مناطق اقلیم کوردستان عراق به میدان جنگ تبدیل شده اند به طوریکه ساکنان اکثر روستاها آواره گشته اند، از طرفی هر روز بر تعداد پایگاه های نظامی دولت ترکیه در کوردستان عراق افزوده می شود.
بنابراین کردها باید این حقیقت را به چشم خود ببینند، دروغ ها، ادعاها و حیله های PKK را بدانند و فریب این لفاظی های پوچ را نخورند، دامنه تصرف ارتش ترکیه هر روز بیشتر می شود و PKK از مقرهای خود در حال عقب نشینی است تا جایی که ارتش ترکیه اکنون خود را برای حمله به قندیل پایگاه اصلی PKK آماده می کند، مقاومت آنها ادعایی بیش نیست و ابعاد حملات ترکیه وبخصوص از لحاظ هوایی رشد چشم گیری بدنبال دارد که کشته شدن فرهاد شبلی، معاون روئسای مشترک شورای اجرایی اداره خودگردان شمال و شرق سوریه در نزدیکی شهر کلار خود پیامی واضح دارد که اگر ترکیه بخواهد در هر جای دنیا می تواند کادرهای پ ک ک را مورد حمله قرار بدهد و حملات مکرر هوایی ترکیه در شهرهای مخمور سلیمانیه و شنگال و شهرهای شمال سوریه مانند قامیشلو و حسکه میدان را برای پ ک ک تنگ تر کرده است دیگر جایی امن برای پ ک ک وجود ندارد
هر چند که هدف ترکیه ایجاد منطقه امن در نوار مرزی عراق وترکیه به عممق ۳۰و۴۰کیلومتر است اما در حال حاضر ترکیه بیش از ۶۰درصد اهداف خود را براورده کرده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *