۹ فروردین ۱۴۰۳

پ‌ک‌ک نمایندگان کرد را تهدید به قتل کرد

  • ۲ تیر ۱۴۰۱
  • ۱۵۵ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان : پ.ک.ک یک آژانس ویژه برای سرکوب و ارعاب روزنامه نگاران و نمایندگان پارلمان ایجاد کرده است.حتی بسیاری از کسانی که در مناطق تحت سیطره پ.ک.ک مورد تهدید قرار گرفته اند، نمی خواهند در مورد تهدیداتی که پ.ک.ک علیه خود انجام می دهد صحبت کنند. یک نماینده کرد پارلمان در زاخو می گوید که پ ک ک او را تهدید به مرگ کرده است.

گروه تروریستی (پ‌ک‌ک) با نام‌ها و پرچم‌های مختلف در شمال سوریه و سایر مناطق کردنشین به ویژه در شمال سوریه وجود دارد که از نظر سیاسی به حزب اتحاد دموکراتیک (PYD) و از نظر نظامی با نام یگان‌های مدافع خلق (YPG) شناخته می‌شود. هژمونی خود را بر کردها تحمیل کرده و اکنون بخشی از نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) است.

پ.ک.ک متهم به ارتکاب تخلفات جدی علیه سایر احزاب در سوریه، خبرنگاران و غیرنظامیان است.میلیون ها کرد به دلیل حضور نیروهای پ.ک.ک به اقلیم کردستان، ترکیه، اروپا و سایر کشورها گریخته اند. بر اساس گزارش های بین المللی، پ.ک.ک از این موضوع جلوگیری می کند. آزادی بیان، ربودن و اسلحه کودکان در مناطق تحت کنترل خود، و حمله به مقرهای دیگر احزاب خارج از چتر پ.ک.ک، با نام های مختلف مانند Tevdem و دیگران در سوریه و مناطق آن بیش از ۵۰ رهبر دیگر احزاب غیر پ ک ک کشته و ناپدید شده اند و مقر احزاب غیر پ ک ک ده ها بار سوزانده شده است.

حمله به خبرنگاران در اقلیم کردستان

گروه تروریستی (پ‌ک‌ک) در اقلیم کردستان پس از حملات پهپادی ترکیه که کادرها و رهبران این گروه را در بسیاری از مناطق به ویژه در حملات سلیمانیه، حلبچه و گرمیان به خبرنگاران هدف قرار داد، آژانس ویژه‌ای تشکیل داده است. یکی دیگر از وظایف آژانس تهدید روزنامه نگارانی است که مقالات و گزارش هایی در مورد نقض حقوقی و بشردوستانه پ.ک.ک منتشر می کنند.
وی در همین راستا نامه های تهدیدآمیزی برای چندین روزنامه نگار و نویسنده سلیمانیه ارسال کرده است، اما این روزنامه نگاران آنقدر از پ ک ک می ترسند که جرأت نمی کنند در مورد تهدیداتی که علیه خود می شود صحبت کنند.

اخیرا سایت المانیتور در گزارش ویژه خود از اقلیم کردستان از حمله هواداران پ ک ک در سلیمانیه به تیمی از خبرنگاران و همچنین ربودن و مسلح کردن کودکان توسط پ.ک.ک در اقلیم کردستان عراق و سوریه خبر داده است.

در این گزارش همچنین از چند نقطه به حملات پ.ک.ک به پیشمرگه ها اشاره شده است.
در ۵ ژوئن، جنگجویان پ ک ک یک پیشمرگه را از خانه اش در سنجار ربودند و سپس به یک پایگاه پیشمرگه در استان دهوک حمله کردند. این وب سایت اعلام کرد که پ ک ک سال گذشته در همان روز پنج پیشمرگه را هدف قرار داده بود.

المانیتور همچنین حمله به تیم کردستان ۲۴ در مقابل پزشک قانونی سلیمانیه و بسته شدن دفتر کردستان ۲۴ در حوزه قضایی کردستان سوریه را نمونه هایی از تهدیدات پ.ک.ک علیه خبرنگارانی که او آنها را ایجاد کرده است، ذکر کرد.

تهدید نمایندگان مجلس

تهدیدهای پ.ک.ک به خبرنگاران ختم نشده، بلکه به مرز تهدید به مرگ برای نمایندگان کرد پارلمان رسیده است. یکی از نمایندگان مجلس، چیا شریف، نماینده حزب دمکرات کردستان (KDP) از زاخو که این موضوع را در توییتی در شبکه اجتماعی (توئیتر) فاش کرد، نیز به پایگاه خبری خبر داد که این تهدیدات جدید است و از سوی پ.ک.ک انجام شده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *