۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • پ‌ک‌ک تهدید کرد که در صورت بازگشت آوارگان، شنگال را هدف قرار خواهد داد

پ‌ک‌ک تهدید کرد که در صورت بازگشت آوارگان، شنگال را هدف قرار خواهد داد

  • ۱۱ شهریور ۱۴۰۲
  • ۶۶ بازدید
  • ۰

یک گزارش مطبوعاتی امروز اعلام کرد که گروه تروریستی کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) و شبه‌نظامیان وابسته به آن مهم‌ترین مانع برای بازگشت آوارگان به شنگال هستند و اشاره کرد که این شبه‌نظامیان تهدید می‌کنند که اگر آوارگان برگشتند، هدف قرار دهند.

به گزارش انجمن بی تاوان، روزنامه العربی الجدید امروز در گزارشی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پایگاه خبری تحلیلی «پرس»، نوشت: «هزاران خانواده در شهر شنگال در غرب استان نینوا با مشکلات متعددی مواجه هستند که مانع از بازگشت آنها به خانه ها و روستاهایشان شده است. ۲۰۱۴ پس از کنترل داعش بر منطقه، در حالی که شبه نظامیان به یک گروه مسلح محلی مرتبط با حزب کارگران کردستان با تهدید به انهدام آنها یا هدایت اتهامات وابستگی و همکاری با داعش در سال های گذشته از بازگشت آنها جلوگیری کرد. ”

ولسوالی شنگال شامل مرکز ولسوالی و ولسوالی‌های سینونی و قیروان است که حدود ۸ سال پیش نیروهای پیشمرگه توانستند این ولسوالی را از دست داعش آزاد کنند، اما پس از ۱۶ اکتبر ۲۰۱۷، شبه‌نظامیان پ‌ک‌ک کنترل منطقه را به دست گرفتند.

این روزنامه به نقل از یک مقام در بخش عملیات وزارت مهاجرت عراق نوشت که حل مشکل آوارگان در شنگال به چهار عامل بستگی دارد:

اول اخراج گروه تروریستی کارگران کردستان، جناح های وفادار آن و دیگر جناح های مسلح است.

دوم راه اندازی آشتی واقعی و نه رسمی اجتماعی بین فعالیت های اجتماعی در شنگال است.

سوم، بازسازی خدمات اساسی مانند آب، برق، جاده و غیره است.

– در نهایت، ایجاد پروژه هایی که ساکنان محلی را استخدام کند، زیرا زندگی اقتصادی در شهر به دلیل جنگ تقریباً متوقف شده است و اکثریت جوانان امروز از نظر مالی به حقوق ماهیانه ای که در ازای مشارکت در یکی از جناح های مسلح دریافت می کنند وابسته هستند.

انس السالم، محقق و فعال سیاسی در استان نینوا، تأیید می کند که «این واقعیت که سال هاست مردم شنگال آواره شده اند به دلیل کنترل گروه های مسلح بر قوه قضائیه است که دلیل اصلی جلوگیری از بازگشت آنهاست. ”

او خاطرنشان می‌کند که «در حساب‌های دولتی، هیچ تصمیم یا دستورالعملی وجود ندارد که مانع از بازگشت بیجاشدگان به ولسوالی شنگال شود، اما نیروهای قدرتمند داخل شهر به عنوان مانعی در برابر دولت و آوارگان ایستاده‌اند، به ویژه که این گروه‌ها به طور مستمر برای بی ثبات کردن امنیت و ثبات در این ولسوالی تلاش کردند.»

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین