۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • گزارشگر
  • >
  • نویسنده و فعال حقوق بشر کرد: پ.ک.ک مرکز رشد خود را در دیرالزور از دست داده است

نویسنده و فعال حقوق بشر کرد: پ.ک.ک مرکز رشد خود را در دیرالزور از دست داده است

  • ۱۱ شهریور ۱۴۰۲
  • ۵۹ بازدید
  • ۰

حسین چلبی، نویسنده و حقوقدان کرد روز جمعه تایید کرد که گروه تروریستی کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) و نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) مرکز رشد خود را در دیرالزور و حومه آن از دست داده‌اند و به این ترتیب این گروه منبع درامد مهمی را از دست خواهد داد. ثروت، آمریکا و نفت نشان می دهد که نیروهای آمریکایی در دوره آتی برای مدیریت منطقه به شبه نظامیان قبیله ای وابسته خواهند بود.

به گزارش انجمن بی تاوان، حسین چلبی در پستی در صفحه فیس بوک خود گفت: «گروه کارگران ترکیه/ SDF انکوباتور خود را در دیرالزور و حومه آن که جان هزاران جوان کرد تحت رهبری ائتلاف بین‌المللی را برای پاکسازی آن از داعش از دست داد، از دست داد و در راه شکست است.

وی افزود: “در دوره آینده، نیروهای آمریکایی برای اداره منطقه به شبه نظامیان قبیله ای تکیه خواهند کرد. آنها مانند نیروهای SDF از آنها حمایت کرده و آموزش خواهند داد. بنابراین، گروه کارگر منبع مهم ثروت خود را از دست خواهد داد.

چلبی تاکید کرد که “گروه تروریستی کارگران ترکیه به کردها یا سرنوشت مناطق آنها اهمیتی نمی دهد. آنچه برای آن مهم است این است که به عنوان سکویی باقی بماند که از طریق آن به رژیم اسد خدمت می کند و از طریق خدمت به همه امرار معاش می کند.

سپس چلبی در پست بعدی خود افزود: با فروپاشی گروه کارگران ترکیه در منطقه دیرالزور و رویارویی با گروهی از شبه نظامیان عشایری سازمان نیافته و آموزش ندیده، تثلیث پیروزی های بزرگ ژنرال خلبی مظلوم عبدی تکمیل شد. پس از موفقیت چشمگیر او در دفاع از عفرین و جلوگیری از اشغال آن و سپس دفاع از سرکانیه/ رأس‌العین – تل ابیض، علاوه بر پیروزی‌های دیپلماتیک، از جمله موفقیت در مذاکرات وحدت کردها و اجرای برجام قراردادهای بین‌المللی که از جذب کودکان جلوگیری می‌کند و افراد جذب شده را از صفوف نیروهای وی برکنار می‌کند.»

وی ادامه داد: شبه نظامیان قبایل عرب بار دیگر ثابت کردند که نیروهای سوریه دموکراتیک چیزی جز یک تبهکار رسانه ای و ببر کاغذی نیستند که توسط هواپیماهای ائتلاف آمریکایی علیه داعش ساخته شده است تا از آنها به عنوان مین روب استفاده شود تا از تلفات انسانی در آنها جلوگیری شود. شکست هایی که نیروهای دموکراتیک سوریه از ارتش ترکیه متحمل شدند ثابت شده است.» و جناح های مخالف سوری و در نهایت شبه نظامیان قبایلی گفتند که اگر پوشش هوایی آمریکا نبود،در مقابل آنها بخار می کردند. داعش در کوبانی، و آنها حتی یک قدم هم پیش نمی‌رفتند،البته به استثنای مقابله با غیرنظامیان بی‌دفاع کرد، جایی که ابوجی‌ها به غضنفر تبدیل می‌شوند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین