۱۰ فروردین ۱۴۰۳

پژاک بدنبال مذاکره با ایران است

  • ۶ آذر ۱۳۹۲
  • ۳۰۰ بازدید
  • ۰

توافقات هسته ای ۱+۵ با جمهوری اسلامی ایران و بهبود روابط دیپلماتیک ایران با کشور ترکیه گروهک های تروریستی بویژه پژاک را در مرحله ی فروپاشی قرار داده ، اکنون پژاک شرایط کنونی را بهترین فرصت برای رهایی از این مشکل یافته و درخواست مذاکره با ایران را کرده است.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : توافق هسته ای کشورهای غربی با ایران گروهک های تروریستی بویژه فرقه ی کردستیز پژاک را دچار ترس و وحشتی مضاعف قرار داده است . گروهک های تروریستی تا به امروز به این امید امریکا و کشورهای غربی به ایران حمله نظامی کرده و آنان از این موقعیت بهره جویند ،فعالیت می کردند ،ولی مذاکرات اخیراً جمهوری اسلامی ایران با گروه ۱+۵ و بهبود روابط دیپلماتیک ایران با کشور ترکیه تمام معادلات سیاسی این فرقه ها را به هم ریخت.
در همین راستا ریوار آبدانان از اعضای کمیته مرکزی پژاک بیانیه ی را صادره کرده و با بی خردی و بی عقلی هر چه تمام از دولت یازدهم در خواست مذاکره کرده است. پژاک چنان مدعی مذاکرات با جمهوری اسلامی ایران می شود، که احساس می کند از ابرقدرت های جهانی بوده و عدم مذاکرات ایران با این گروهک یاغی ایران را دچار بحران می کند.
ریوار آبدانان در قسمتی از این بیانیه اذعان می نماید :مرحله‌ی آتش‌بسی که پژاک به آن پایبند مانده، می تواند با ارتقایابی به سطح مذاکره، بهترین فرصت برای دولت روحانی و کل نظام باشد تا سیاست‌های امنیت داخلی خود را اصلاح نماید.
فروپاشی فرقه هم اکنون برای پژاک ملموس و قابل فهم می باشد ، بنابراین به ناچار بدنبال مذاکره با جمهوری اسلامی ایران است . پژاک تا به دیروز توسط کشور امریکا و کشورهای اروپایی پشتیبانی و تامین می گردید ولی بر قراری روابط بین الملی ایران با این کشورها تمام منافع پژاک را در خطر انداخته است .
یکی دیگر از عوامل مهمی است که پژاک بدنبال مذاکره با ایران می باشد ،عدم اعتبار و جایگاه مردمی در میان مردم کُرد و کاهش روز افزون اعضای چند صد نفری گروهک می باشد.
پژاک با اشرفیت به وضعیت نابسامان خود مجبور است دست به دامان ایران شود ، ولی چنان درخواست مذاکره می نماید که عجز و ناتوانی آن مشهود نباشد.بنابراین تبین این نکته حائز اهمیت است که جمهوری اسلامی ایران گروهک های تروریستی همانند پژاک را خطری برای امنیت کشور احساس نمی کنند که با آنان وارده مذاکره شد و همچنین پژاک را به رسمیت نمی شناسد که با آن وارده مذاکره شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *