۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

پرونده ویژه: بررسی کودک ربایی های پ.ک.ک در شمال سوریه (۴)

  • ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
  • ۹۸ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان : فعالان و شاهدان، انگیزه های ایدئولوژیک اساسی را که باعث استخدام کودکان، به ویژه توسط حامیان پ.ک.ک می شود، روشن می کنند.

هوشنگ اوسی، نویسنده کُرد و عضو سابق گروه ، توجیهاتی را که جناح های کرد برای عضوگیری از کودکان به دنبال آن هستند را فاش کرد و پ.ک.ک مهمترین مروج چنین اقداماتی است. اوسی شخصاً این پدیده را در منطقه شمال شرقی سوریه مستند کرده است.

فاروق حاجی مصطفی، مدیر سازمان توسعه دموکراتیک و رسانه های “برگاو”، اذعان کرد که برخی از جوانان با انگیزه هدایت می شوند و در مبارزات ملی برای مطالبه حقوق خود شرکت می کنند. وی بر اهمیت درک اعتقادات و آرمان های این جوانان در ارتباط با ایدئولوژی های موجود تاکید کرد.

اوسی تأیید کرد که گروه کارگران به عنوان نهاد بنیادی در پشت این رویکرد عمل می کند و “جوآن شورشکار”، یگان های مدافع خلق کرد و نیروهای SDF از آن منشعب می شوند.

او این رویکرد را به طور گسترده بر اساس نشریات رسمی گروه کارگر مستند کرد، گروه کارگران استخدام کودکان را به عنوان وابستگی به تصویر می‌کشد، اما در واقعیت، این روش شامل آدم ربایی است. این پدیده آزاردهنده مختص گروه کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) است.

او این رویکرد را به طور گسترده بر اساس نشریات رسمی گروه کارگر، که به دهه ۱۹۹۰ بازمی‌گردد، مستند کرد، که شامل سوابق تولد، وابستگی‌ها و تلفات غم‌انگیز زندگی کودکان در دوران نوزادی بود.

اوسی در ادامه گفتمان گروه کارگر در مورد وابستگی کودکان را افشا کرد و تاکید کرد که واقعیت امر آدم ربایی است تا انجمن داوطلبانه. او به روند اخیر اشاره کرد که در آن شاخه نظامی گروه تاریخ تولد کودکان متوفی را پنهان می‌کند تا این واقعیت را پنهان کند که آنها ربوده شده‌اند یا به‌عنوان خردسال به خدمت گرفته شده‌اند، بنابراین از بررسی دقیق اعمال آنها اجتناب می‌کنند.

به گفته اوسی، اقدامات پ‌ک‌ک نشان‌دهنده بی‌اعتنایی آن به زندگی کودکان است و هرگونه توجیهی که ارائه می‌شود، در نهایت جنایت علیه بشریت است، صرف نظر از ایدئولوژی زیربنایی.

ادامه دارد…

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین