۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • مصاحبه
  • >
  • وظیفه‌ای که غرب برعهده سوئد گذاشته است / میزبانی از رسانه های گروه تروریستی پ.ک.ک و پژاک

وظیفه‌ای که غرب برعهده سوئد گذاشته است / میزبانی از رسانه های گروه تروریستی پ.ک.ک و پژاک

  • ۱۷ آبان ۱۴۰۰
  • ۲۴۸ بازدید
  • ۰
کارشناس مسائل بین الملل گفت: اینکه سوئد میزبان شبکه‌ای وابسته به تروریست‌ها است در قالب وظیفه‌ای که غرب به هریک از کشور‌های اروپایی در این خصوص محول کرده قابل تحلیل است.
حسن عابدینی کارشناس مسائل بین‌الملل در خصوص میزبانی سوئد از یک شبکه تلویزیونی وابسته به گروه تروریستی پ. ک. ک و همزمان ادعای دفاع از حقوق بشر این کشور و دیگر کشور‌های غربی که به وضوح نشان از رویکرد دوگانه و ابزاری آن‌ها از حقوق بشر دارد، اظهار داشت: متاسفانه غرب بسیاری ازواژگان زیبا را در چارچوب یک معیار دوگانه مورد بررسی قرار می‌دهد و آن‌ها را در دو معنای متفاوت تفسیر می‌کند.

وی گفت: یعنی اگر موضوعی برایش منفعتی داشته باشد به گونه‌ای و در بقیه موار به نوعی دیگر به آن نگاه می‌کند، در این خصوص میتوان به موضوعاتی مانند حقوق بشر، انتخابات، فعالیت سیاسی، حقوق مربوط به دموکراسی و مردم سالاری اشاره کرد که در غرب معنای دوگانه دارد.

عابدینی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین واژگانی که به صورت معیار دوگانه به آن نگاه می‌شود، تروریسم است که ازدیدغربی‌ها تروریست خوب و تروریست بد داریم، به این صورت که اگر در جایی تروریست در چارچوب منافع کشور‌های غربی عمل کند به آن تروریسم خوب گفته می‌شود.

این کارشناس مسائل بین الملل عنوان کرد: گروهک‌های تروریستی پ. ک. ک، منافقین و داعش از جمله گروه‌هایی هستند که غرب نسبت به آن‌ها دوگانه برخورد می‌کند، اما اگر گروه‌هایی باشند که ازخاک کشورشان و با درنظر گرفتن حق دفاع مشروع، اقدام به دفاع می‌کنند به آن‌ها برچسب تروریسم می‌زنند تا آن‌ها را منزوی کنند.

وی ادامه داد: شاهد این هستیم که غربی‌ها تلاش می‌کنند تا گروه حزب الله لبنان که از سرزمین خودش دفاع می‌کند و هرگز خارج از آن فعالیت عملیاتی ندارد، را تحت فشار بگذارند و در این راستا حماس و جهاد اسلامی هم به عنوان دو گروه فلسطینی که از خاک خودشان دفاع می‌کنند چنین وضعیتی دارند.

عابدینی گفت: ما نبایداز غربی‌ها انتظار داشته باشیم که از واژگانی مانند حقوق بشر، دموکراسی و تروریسم به صورت یکسان استفاده کنند.

این کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه شبکه‌های تلویزیونی وابسته به گروه‌های تروریستی که عملاً آموزش اقدامات خشونت‌آمیز و تروریستی را می‌دهند، بیان کرد: متاسفانه غرب در این زمینه هم یک استاندارد دوگانه دارد، اگر یک کشور یا گروهی باشد که حتی تصویر خشونت را نشان نمی‌دهد و بلکه افشاگری می‌کند، آن را به راحتی از روی ماهواره حذف و با آن برخورد می‌کند.

عابدینی افزود: ما شاهد بودیم که ده‌ها شبکه جمهوری اسلامی ایران، حزب الله لبنان و بسیاری از کشور‌های دیگرکه صرفا واقعیت‌های جامعه جهانی را نشان می‌دهند، اما در چارچوب غرب نیست، متاسفانه غربی‌ها در یک قتل عام گسترده دست به اقدام حذف رسانه‌ها از روی ماهواره می‌کنند.

این کارشناس مسائل بین الملل گفت: شاهد هستیم که گروه‌هایی مانند الاحوازیه و منافقین که همه می‌دانند گروه‌های تروریستی هستند اما، هم در فضای مجازی و هم در ماهواره به آن‌ها اجازه تبلیغ می‌دهند و در مقابل به سایر گروه‌های حق طلب اجازه کوچکترین اقدام برای اینکه حقیقت را بیان کند به آن‌ها نمی‌دهند، بنابراین این شرایط امروزدنیا است.

عابدینی با اشاره به اینکه می‌توان برای این موضوع از طریق دادگاه وارد عمل شد، تصریح کرد: بله در این موضوع می‌توان از طریق دادگاه وارد عمل شد، اما نتیجه بخش نیست، چون این دادگاه‌ها چه دادگاه‌های بین المللی و چه دادگاه‌های این کشور‌ها ابزار‌هایی برای پیشبرد منافع نظام سلطه هستند.

وی افزود: پرونده این موضوعات در دادگاه‌های بین المللی یا دادگاه کشور‌های غربی روز‌های طولانی باید فرآیندی را طی کند، اما چندان ثمربخش نخواهد بود.

این کارشناس مسائل بین الملل در پاسخ به این سوال که سوئد چه نفعی از میزبانی رسانه وابسته به گروه PKK می‌برد، بیان کرد: در این حوزه باید گفت که سوئد یک کشور نیست، سوئد را باید در چارچوب نظام سلطه و نظام لیبرال دموکراسی و غرب تحلیل کرد مانند حضور منافقین در فرانسه و آلبانی، گروهی در آمریکا و گروه‌هایی که در کشور‌های دیگر هستند.

عابدینی در پایان خاطرنشان کرد: بنابراین این موارد را باید در چارچوبی تحلیل کرد که غرب وظیفه‌ای را برعهده به طور مثال تیرانا قرار داده و ممکن است که میزبانی از آن گروه‌ها برای آلبانی، سوئد یا دیگر کشور‌های اروپایی هیچ نفعی هم به طور فردی نداشته باشد.

منبع : خبرگزاری دانشجو
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین