۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • گزارشگر
  • >
  • هزاران کودک در اردوگاه الهول در سوریه که تحت کنترل پ.ک.ک است، تباه شدند

هزاران کودک در اردوگاه الهول در سوریه که تحت کنترل پ.ک.ک است، تباه شدند

  • ۷ فروردین ۱۴۰۳
  • ۷۰ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان: با گذشت پنج سال از سقوط «خلافت» وحشیانه خودخوانده داعش، ده‌ها هزار زن و کودک مرتبط با تروریست‌ها هنوز در کمپ‌های گروه تروریستی پ‌ک‌ک تحت حمایت آمریکا نگهداری می‌شوند. بیش از ۴۰۰۰۰ زندانی – نیمی از آنها کودک – در پشت حصارهای سیم خاردار و برج های دیده بانی اردوگاه الهول که توسط گروه تروریستی پ.ک.ک اداره می شود، جمع شده اند.

گروه تروریستی PKK‌ با حمایت آمریکا بخش زیادی از شمال و شرق سوریه را از دست گروه تروریستی داعش خارج کرد. آنها از آن زمان هزاران تروریست داعش را در زندان ها نگه داشته اند، در حالی که همسران و فرزندان آنها – که تعداد آنها به ده ها هزار نفر می رسد که بسیاری از آنها خارجی هستند – در اردوگاه ها زندگی می کنند.

جمعیت این اردوگاه به بیش از ۷۰۰۰۰ نفر افزایش یافت زیرا ائتلاف ضد داعش به رهبری ایالات متحده، از جمله تروریست‌های پ.ک.ک، در اواخر سال ۲۰۱۸ کنترل خود را بر آخرین پایگاه داعش در باغوز آغاز کرد. به گفته پزشکان بدون مرز، عراقی ها همیشه “ملیت غالب” در اردوگاه بوده اند و تعداد آنها در یک زمان به ۳۰,۰۰۰ نفر می رسید. در اوج خود، ۱۱۰۰۰ زن و کودک خارجی – که غیر سوری یا عراقی هستند – در آنجا نگهداری می شدند.

پس از شکست به اصطلاح خلافت داعش در مارس ۲۰۱۹، کشورهای سراسر جهان به آرامی شروع به بازگرداندن اتباع خود کردند. بسیاری از اروپایی ها به الروج منتقل شدند، اردوگاه کوچکتر و بهتری در نزدیکی مرز ترکیه که امروزه ۲۵۰۰ نفر را در خود جای داده است که بیش از ۲۱۴۰ نفر از آنها خارجی هستند.

الهول با مساحت ۳۲۰ هکتار بیش از ۴۳۰۰۰ نفر از ۴۷ کشور از جمله فرانسه، سوئد، هلند، روسیه، ترکیه و تونس را در خود جای داده است که بر اساس آخرین آمار، ۲۱۵۰۰ نفر از آنها کودک هستند. عراقی ها بزرگترین گروه (۲۰۱۴۴) و پس از آن سوری ها (۱۶۷۱۰) هستند. به گفته مدیریت اردوگاه، دو سوم از ۶۶۱۲ خارجی، کودکان زیر ۱۷ سال هستند.

عروس های ۱۳ ساله
تروریست های YPG از اردوگاه محافظت و نظارت می کنند. ده‌ها آژانس سازمان ملل متحد و سازمان‌های غیردولتی بین‌المللی و محلی (NGO) خدمات بهداشتی، آب، بهداشت، آموزش و حفاظت را ارائه می‌کنند. اما مدیریت کلی اردوگاه توسط گروه آمریکایی بلومونت که توسط وزارت امور خارجه ایالات متحده پرداخت می شود، اداره می شود و فرانسه نیز کمک های بشردوستانه و بهبود زیرساخت ها را تامین می کند. اردوگاه به دو بخش تقسیم می شود. سوری‌ها و عراقی‌ها در کمپ اصلی زندگی می‌کنند و خارجی‌ها در “ضمیمه” با امنیت بالا نگهداری می‌شوند که از کمپ اصلی جدا شده است. “مقامات” کمپ می گویند بسیاری از خارجی ها ملیت های خود را فاش نکرده اند یا ملیت های دروغین داده اند. بسیاری از ازدواج‌ها در کمپ اصلی – جایی که حدود ۳۰۰۰ مرد در آن زندگی می‌کنند – با افراد زیر سن قانونی، از جمله دختران ۱۳ ساله انجام می‌شود. از آنجایی که تروریست ها ازدواج کودکان را “به رسمیت نمی شناسند”، نه “ثبت شده” هستند و نه فرزندانشان. بسیاری از مردان زن دوم می گیرند. این ازدواج ها نیز توسط تروریست ها “به رسمیت شناخته نمی شوند”. یک کارمند بشردوستانه گفت که در نتیجه، اردوگاه “با کودکان ثبت نام نشده منفجر می شود.” به گفته یک کارشناس سازمان ملل، برخی از پسران پس از رسیدن به ۱۱ سالگی برخلاف قوانین بین‌المللی، به زور توسط پ.ک.ک به‌عنوان کودک سرباز از مادرانشان می‌گیرند و این جنایت جنگی است، گروه تروریستی این تخلفات را اعتراف می‌کند اما ادعا می‌کند که این کار برای “ممانعت از ادامه فعالیت آنها است”. آنها همچنین اعتراف می کنند که تروریست های داعش همچنان بر بخش هایی از اردوگاه از طریق ترس، مجازات و حتی قتل کنترل می کنند.

کاترین آشیل از Save the Children می گوید: الهول مکانی خفقان برای زندگی و رشد کودکان است. او گفت: آنها “محرومیت شدید، بمباران را متحمل شده اند و اکنون تقریباً پنج سال در اردوگاه بوده اند. آنها به موارد بیشتری نیاز دارند.” در اواخر فوریه، ژنرال مایکل “اریک” کوریلا، فرمانده فرماندهی مرکزی ایالات متحده (CENTCOM) از اردوگاه‌های الهول و الروج بازدید کرد تا از نزدیک شرایط بشردوستانه کنونی، بهبود مستمر در امنیت اردوگاه و بازگرداندن، توانبخشی، و ادغام مجدد را مشاهده کند. فرمانده مرکز سنتکام بر همکاری با YPG/PKK تاکید کرد و همچنین با سرکردگان این سازمان تروریستی دیدار کرد. پ.ک.ک در منطقه، به ویژه در استان دیرالزور، که بزرگترین چاه های نفت سوریه است، به لطف حمایت مادی ایالات متحده، قوی تر شده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین