۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • افشای انعقاد توافقنامه بین ترکیه و نیروهای حشد الشعبی علیه پ‌ک‌ک

افشای انعقاد توافقنامه بین ترکیه و نیروهای حشد الشعبی علیه پ‌ک‌ک

  • ۷ فروردین ۱۴۰۳
  • ۷۱ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان: عراق و ترکیه در حال حرکت به سمت توافق چارچوبی برای پایان دادن به حضور گروه تروریستی پ.ک.ک در این کشور هستند که شامل همکاری در زمینه های امنیتی، انرژی و آب نیز می شود. به گفته منابع عراقی و وزیر امور خارجه ترکیه، تفاهم در مورد این توافقنامه شامل نیروهای حشد الشعبی نیز برای حل مشکل این سازمان مسلح در ولسوالی شنگال(سنجار) می شد.

روزنامه الشرق الاوسط با انتشار گزارشی از طریق هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه، عزم کشورش برای ادامه مبارزه با تروریسم در مرزهای اقلیم کردستان و عراق را تایید کرد و از همکاری شبه نظامیان حشد الشعبی برای حذف پ.ک.ک در عراق و به ویژه شنگال خبر داد.

فیدان طی یک مصاحبه تلویزیونی گفت: «آنکارا آینده را با هم در اربیل، سلیمانیه، بغداد، کرکوک و موصل می‌سازد و جایی برای سازمان‌های تروریستی در آنجا نیست. ”

فیدان تاکید کرد که ترکیه مصمم است از تمامی ابزارهای سیاست خارجی که در اختیار دارد به صورت هماهنگ برای تضمین ثبات در منطقه استفاده کند. فیدان درباره نشست امنیتی ترکیه و عراق در هفته گذشته در بغداد گفت: در واقع یک جنبش ارتباطی سازمان یافته با عراق وجود دارد که ما در سال های اخیر به ویژه در زمینه امنیتی و سایر زمینه ها توسعه داده ایم.

وی افزود: ما در تلاش هستیم تا حد امکان هماهنگ با دولت محمد شیاع السودانی کار کنیم و از حرکت‌های توسعه‌ای و تلاش‌های خدماتی او حمایت می‌کنیم و به فعالیت‌های انجام شده توسط نیروهای مسلح ترکیه اشاره کرد.

وزیر امور خارجه ترکیه در مورد روابط عالی با عراق صحبت کرد که تنها به جنبه امنیتی محدود نمی شود، بلکه شامل اقتصاد، انرژی و مسیر توسعه نیز می شود و در مورد آینده ای که در آن عراق و ترکیه شراکت راهبردی بزرگی ایجاد کرده و اولویت را به این کشور می دهند.

فیدان گفت: «اکنون وقتی وارد نوعی رابطه می شویم که توسعه اقتصادی را بر اساس یکپارچگی منطقه ای می سازد، مشکلات مرتبط با امنیت باید از بین برود.

فیدان درباره گفت‌وگو با حشد الشعبی گفت: در مورد سنجار با آنها تبادل نظر کردیم و با دولت مرکزی بغداد برای بستن برخی مناطق باز در مرز همکاری کردیم و احتیاط‌های لازم را در مرز انجام دادیم. ”

فیدان با بیان اینکه عراق با طبقه بندی پ.ک.ک به عنوان یک سازمان ممنوعه، گام بزرگی در رابطه با موضوع این گروه تروریستی برداشت، خاطرنشان کرد: عراق کشوری غنی از منابع نفتی است و سیاستمداران و احزاب در آنجا اکنون می خواهند بر توسعه در این کشور تمرکز کنند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین